Tech2 saab 9-5

skodamannen89
12 september 2020 · 3 Inlägg

Hej någon som kan tipsa om vad det kan var för fel på min tech2. Jag försöker ansluta till en saab vector 2008 och 2005. Ingen kommunikation med dice blir det bara hela tiden. Jag har kollat och bytt alla sladdar till tech2 och obd uttaget i bilen och jag har laddat in ny gm 148.000 programvara och provat en annan candi. Man kommer in i 9-3 utan problem. Det är en origenal tech2....

husseman
12 september 2020 · 1 588 Inlägg

Hmm. Hade nåt liknande med mitt Kina Tech 2. Lät det ligga några timmar med spänning på..sen vaknade det till. Fast i mitt fall va det väl nån lödning i candi som fixade till sig. Knackade ja på candi så flippade det.

mvh/husse

Chris-C3
26 januari 2021 · 2 Inlägg

Hej, jag tittade lite på de där Kina Tech2:orna är du nöjd med den? Det finns ju en uppsjö olika, var köpte du din?

mvh // Christofer

husseman
27 januari 2021 · 1 588 Inlägg

Hmm, nja - den funkar om man värmer upp den(kopplar in extern strömförsörjning- 12v adapter som följer med) o låter den ligga några timmar. Köpte bara Saab o Opel kort till min. Fast gav inte mkt. för den, så ska väl inte klaga. Fast vilken sida ja köpte på vet ifan..obd2 nåt har ja för mig.
E´nog samma skit med alla kinakopior- man måste nog ha tur o vara glad om skiten startar. Ibland får man helt enkelt det man betalar för.
mvh/husse

amazinjoey
28 januari 2021 · 1 139 Inlägg

Oftast är det kablaget som har gått.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang