940 turbo startar inte.

Smartmenlat
18 september 2020 · 48 Inlägg

Ett bra grundsteg tycker jag är att prova med startgas. Reagerar den på startgas vet man att tändningen funkar men inte soppan. Reagerar den inte vet man att tändningen och soppan strular.

Jag tror du skrev att den inte reagera på startgas och gnistan var dålig. Så använd en täninställningslampa
https://www.biltema.se/bil---mc/verksta … HqEALw_wcB

för att se att de är ca mellan 10 och 20 grader vid startmotor. Är det mycket off är nog svänghjulet felroterat(hänt mig hehe) eller fördelaren felroterad eller tändkablarna på fel stift.

Är det rätt och svag gnista är det dags att börja byta tändstift, tändkablar, rotor, rotorlock, tändspole och kanske tändsteg. Samt kanske byta nån säkring bara för att.

Lycka till smile

BMW 323ci "Elif" (1999)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
18 september 2020 · 4 917 Inlägg

Detdär var en himla kostnadsökning på min ära..
Är det inte bättre att ta reda på det VERKLIGA felet istf att lägga ner en massa stålar på delar ?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
husseman
18 september 2020 · 1 577 Inlägg

Hmm, låter som man ska leta efter de verkliga felet..som en 91,a fixar via felkoder o man vet direkt va felet är? Knappast.. - eller vet axxet nåt som ingen annan vet?.

Finns gnista o soppa o komp. så ska ju bilen starta- går den inte ens på startgas så saknas nåt.

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang