Interiörlampa för växellåda ur funktion - VW Golf 7/1.6TDI/2017

Kevinsss
16 september 2020 · 2 Inlägg

Tjena,

Har ägt en golf nu i cirka 7 månader och min interiörlampa som visar växeln  vid växellådan slutade fungera helt plötsligt för 4 dagar sedan. Alla andra lampor i bilen fungerar (både invändigt och utvändigt). Hur kan jag gå tillväga?

Är det en säkring som gått? Kabel som glappar?

Sen är det märkligt att de endast är belysningen för växellådan och inte något annat. Är inte all interiör belysning ihopsatta på nåt sätt?

Någon som haft detta fel innan får gärna skriva hur det går att åtgärda på bästa möjliga sätt

/Kevinsss

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 september 2020 · 14 039 Inlägg

Kevinsss skrev:
Tjena,

Har ägt en golf nu i cirka 7 månader och min interiörlampa som visar växeln  vid växellådan slutade fungera helt plötsligt för 4 dagar sedan. Alla andra lampor i bilen fungerar (både invändigt och utvändigt). Hur kan jag gå tillväga?

Är det en säkring som gått? Kabel som glappar?

Sen är det märkligt att de endast är belysningen för växellådan och inte något annat. Är inte all interiör belysning ihopsatta på nåt sätt?

Någon som haft detta fel innan får gärna skriva hur det går att åtgärda på bästa möjliga sätt

/Kevinsss

Det kan vara den enkla anledningen att lampan gått sönder!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 september 2020 · 17 465 Inlägg

Kevinsss skrev:
Tjena,

Har ägt en golf nu i cirka 7 månader och min interiörlampa som visar växeln  vid växellådan slutade fungera helt plötsligt för 4 dagar sedan. Alla andra lampor i bilen fungerar (både invändigt och utvändigt). Hur kan jag gå tillväga?

Är det en säkring som gått? Kabel som glappar?

Sen är det märkligt att de endast är belysningen för växellådan och inte något annat. Är inte all interiör belysning ihopsatta på nåt sätt?

Någon som haft detta fel innan får gärna skriva hur det går att åtgärda på bästa möjliga sätt

/Kevinsss

Menar du den som lyser upp växelkulissen PRND?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Kevinsss
16 september 2020 · 2 Inlägg

Precis det är den som lyser upp växelkulissen. Vet ni vilken del det kan vara för att isf byta? Kan inte hitta något online alls.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 september 2020 · 17 465 Inlägg

Ja, den går nog inte på garantin.

När man börjar riva i inredning så är det lite som ett pussel. Ta en titt på hur många olika paneler det finns. Det kan vara hur lätt som helst. Eller inte. Rev själv ner hela mittkonsolen på vår Toyota igår för jag monterade en eftermarknadsstereo. På den slumpade det sig så att det var just plasten runt växelväljaren som det skulle börjas med. Sen kan man montera loss fler grejer men måste ske i rätt ordning.


Googlade lite...
Nu hade du tur! Hittade hur du gör! Svinenkelt!
https://www.youtube.com/watch?v=IOjzYamVC5E

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang