Ungefärligt pris, specialbyggd sportavgassystem, Skoda Fabia Kombi

FabianTsi
20 september 2020 · 208 Inlägg

Som rubriken lyder undrar jag vad ett helt system system i kanske 3" inkl DP, racecat och 1 till 2 ljuddämpare.

Då ingen system, ens catback går att hitta på svenska sidor till min bil, har jag bara en fundering på vad det skulle kunna kosta. Om jag specialbeställa tar jag klart ett helsystem.

Vet att ferrita har en funktion där man kan få ett ungefärligt pris, men jag har inte direkt lust att göra en så seriös fundering så de ringer upp mig.

Någon här borde ju ha en ungefärlig siffra till mig? smile

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
clabbe14
20 september 2020 · 76 Inlägg

Ferrita monterade ett nytt system på min Audi S6 - 97 för tre år sedan. Komplett med dp och sportkatt kostade det då 20.000.
/Hälsningar Claes

FabianTsi
20 september 2020 · 208 Inlägg

clabbe14 skrev:
Ferrita monterade ett nytt system på min Audi S6 - 97 för tre år sedan. Komplett med dp och sportkatt kostade det då 20.000.
/Hälsningar Claes

Tack för svar! Ok, då vet jag vad jag har att förhålla mig till ungefär. Undra om det blir billigare eller dyrare på min lilla bil? Lägre materialkostnad borde det ju bli i alla fall.

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
Svenska_bil
20 september 2020 · 218 Inlägg

Vad är tanken med det? Effektmässigt så kommer det inte märkas ett dyft.

Kapa bort sista burken och montera ett rakt rör istället.

zzr9409209
20 september 2020 · 716 Inlägg

3" på en Fabia!!?? Varför då?

FabianTsi
26 september 2020 · 208 Inlägg

Svenska_bil skrev:
Vad är tanken med det? Effektmässigt så kommer det inte märkas ett dyft.

Kapa bort sista burken och montera ett rakt rör istället.

zzr9409209 skrev:
3" på en Fabia!!?? Varför då?

Om jag trimmar bilen tex med större turbo och mappar den så lär ju ett större iaf down pipe och race cat ge bättre flöde, alltså mer kraft.

Och som jag nog alltid får förklara för alla som bara tänker smalt i typ BMW och Volvo tankar. Hur roligt vore det inte att köra ifrån något vrålåk i en Fabia?

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
Xebers76
26 september 2020 · 2 265 Inlägg

Men 3 tum är för mycket, din motorvolym fyller inte ett så stort avgassystem. Inget fel med att trimma, men det är inte alltid störst är bäst tongue

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 september 2020 · 17 468 Inlägg

Jag hade nog funderat en extra gång. Onödiga pengar med klent resultat. Trycker jag på knappen "POWER" i vår Prius så har du inte en chans vid rödljusen...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
26 september 2020 · 9 296 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Jag hade nog funderat en extra gång. Onödiga pengar med klent resultat. Trycker jag på knappen "POWER" i vår Prius så har du inte en chans vid rödljusen...

Fan måste erkänna att jag älskar tanken av en POWA-knapp i en Prius. Men man ska inte underskatta elmotorerna. Tyvärr har jag ingen sån knapp i min hybrid, jag får nöja mig med ett sportläge så man ser varvräknaren.

On topic. Jag skulle undersöka vad det är för system original. Jag kan tänka mig att det är direkt dumt att gå över 2tum. Min egen bil (inte hybriden) har en v6 på 2.7liter och där visar 30års erfarenhet att 2tum är perfekt. Mer än så så drar bilen mer soppa och blir slöare. Med tanke på att du har turbo så är ju däremot downpipe värt pengarna. Ett rejält knä efter turbo med så lite restriktion som det bara går kan ge både 5 och 10%.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang