Nedsuttet säte Mitsubishi spacestar 2000

Hextall
26 september 2020 · 81 Inlägg

Förarstolen på våran Mitsubishi spacestar verkar vara rejält nedsuttet trots endast 18000nil. Känner en lodrätt balk nere i ländryggen. Har ni några förslag på enkel lösning? Något vanligt på denna Mitsubishi modell?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
26 september 2020 · 4 917 Inlägg

Problemen brukar sitta mellan sätet och ratten, så förmodligen måste en skrotare anlitas för ett begagnatköp av stol, såvida inte plånbokens innehåll räcker till ett nyköp..
För det kan väl inte vara dålig japansk kvalitet.. roll,eller ?

Senast redigerat av axxet (26 september 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Utmarks-Loke
26 september 2020 · 5 814 Inlägg

Japanska bilar har alltid varit kända för sina dåliga säten. Börja med att leta upp en likadan bil på blocket, och be att få komma och provköra den. Då får du veta om stolen "skall" vara sån, eller om din är sönder.

Hextall
27 september 2020 · 81 Inlägg

Stolen på passagerarsidan  känns bra. Så visst är det något vajsing med stolen.  Men dåligt ställe att ha en så hård balk just där. Har inte varit med dom det förrut. En nedsuttet säte brukar ju ge lite mer ostbågekänsla för ryggen. Funderar på att slita bort klädseln och trycka in lite skumgummi där.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
27 september 2020 · 4 917 Inlägg

DET blir en bra kinesisk lösning på detta ynkliga problem..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Utmarks-Loke
27 september 2020 · 5 814 Inlägg

Det finns ett par stolar till salu på bildelsbasen.se annars, den ena för 495kr och den andra förmodligen gratis eftersom de inte satt ut något pris.

Hextall
27 september 2020 · 81 Inlägg

En annan sak jag tänkte på om jag skulle plocka ur stolen. Det är väl ingen airbag i stolen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang