Passat 1.8T vägrar starta

Mikexmikee
28 september 2020 · 3 Inlägg

Hej!
Jag äger en passat 1.8T från 2000.
Bilen har funkat utmärkt under hela min ägo. Förra veckan parkerade jag den hemma och dagen efter vägrade den att hoppa igång.
Den får allt den behöver utöver gnista. All elektronik fungerar, startmotorn vrider på som vanligt, soppa kommer fram till motorn men den hoppar aldrig igång. Tändkablar och tändspolar är nya. Testade att byta tändmodul men utan förbättring. Kollade allt möjligt och har precis beställt en ny vevaxelgivare. Jag och 4 polare till har stått och försökt att lösa det i en vecka nu. Är det någon som har några tips?
Tack på förhand!

kkinggkkongg
28 september 2020 · 56 Inlägg

Blinkar startspärr lampan eller lyser den en gång vid tänding på och släcks? Är en symbol på en bil och nyckel

Mikexmikee
28 september 2020 · 3 Inlägg

Den släcks tillsammans med alla andra lampor

Mikexmikee
28 september 2020 · 3 Inlägg

Mikexmikee skrev:
Hej!
Jag äger en passat 1.8T från 2000.
Bilen har funkat utmärkt under hela min ägo. Förra veckan parkerade jag den hemma och dagen efter vägrade den att hoppa igång.
Den får allt den behöver utöver gnista. All elektronik fungerar, startmotorn vrider på som vanligt, soppa kommer fram till motorn men den hoppar aldrig igång. Tändkablar och tändspolar är nya. Testade att byta tändmodul men utan förbättring. Kollade allt möjligt och har precis beställt en ny vevaxelgivare. Jag och 4 polare till har stått och försökt att lösa det i en vecka nu. Är det någon som har några tips?
Tack på förhand!

Glömde notera att vi har även kollat felkoder. Tomt!

kkinggkkongg
28 september 2020 · 56 Inlägg

Låter konstigt isåfall. Kan ej hjälpa dig isåfall men är säkert någon sensor som retas
Kolla spridaren också

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 september 2020 · 13 669 Inlägg

kör live data och kolla att alla signaler för kamaxel vevaxel osv finns där...och att dom rör sig medans startmotorn körs

det är inte 100% att den lägger upp felkoder där förens motorn går.   eftersom den inte kan avgöra om motorn snurrar eller ej när den inte har någon referens från givaren.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
jaka54
28 september 2020 · 5 677 Inlägg

Hej!
Har motorn gnista och soppa kommer in i förbränningsrummen så kan inte motorn vägra att starta. Så kolla detta.

Bmsone Reservdelsnisse
28 september 2020 · 182 Inlägg

Ha ni kollat så inte kamrem kuggat över?

Volvo V70II D3 "Momentum" (2011)
Utmarks-Loke
28 september 2020 · 5 809 Inlägg

Med tanke på de två sista inläggen måste vi klargöra en sak. Bilen saknar alltså gnista? "Utöver" skulle egentligen ha varit "förutom"?

Mikexmikee skrev:
Hej!
Jag äger en passat 1.8T från 2000.
Bilen har funkat utmärkt under hela min ägo. Förra veckan parkerade jag den hemma och dagen efter vägrade den att hoppa igång.
Den får allt den behöver utöver gnista. All elektronik fungerar, startmotorn vrider på som vanligt, soppa kommer fram till motorn men den hoppar aldrig igång. Tändkablar och tändspolar är nya. Testade att byta tändmodul men utan förbättring. Kollade allt möjligt och har precis beställt en ny vevaxelgivare. Jag och 4 polare till har stått och försökt att lösa det i en vecka nu. Är det någon som har några tips?
Tack på förhand!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang