Indraget am körkort

torsen
1 oktober 2020 · 7 198 Inlägg

Såg på TV i går att polisen tagit en A-traktor som gjorde 180 km/t!!!!!!!!

Asplunds_Saab Saab - Move your mind!
1 oktober 2020 · 435 Inlägg

torsen skrev:
Såg på TV i går att polisen tagit en A-traktor som gjorde 180 km/t!!!!!!!!

Om denna uppgift nu stämmer så är jag ifs inte förvånad. Ryck bort reg-plåtarna och klistra på en LGF-skylt så syns det inte längre att det är en "vanlig" bil förrän man slår på bilens VIN-nummer. Förr skulle man ju bygga om fordonen med för att det skulle räknas som en epa men nu ser ju de där ut som vilken bil som helst.

// Chantelle - SAAB-frälst SAAB-fanatiker.
granadadr
2 oktober 2020 · 7 268 Inlägg

torsen skrev:
Såg på TV i går att polisen tagit en A-traktor som gjorde 180 km/t!!!!!!!!

är väl ej konstigt. om man tar bort alla spärrar så gör väl alla personbilar det wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
johanbrolin
2 oktober 2020 · 108 Inlägg

granadadr skrev:

torsen skrev:
Såg på TV i går att polisen tagit en A-traktor som gjorde 180 km/t!!!!!!!!

är väl ej konstigt. om man tar bort alla spärrar så gör väl alla personbilar det wink

Min gamla Clio mk2 hade toppfart på 150...mad

Stora fötter - Stora skor
granadadr
2 oktober 2020 · 7 268 Inlägg

johanbrolin skrev:

granadadr skrev:

torsen skrev:
Såg på TV i går att polisen tagit en A-traktor som gjorde 180 km/t!!!!!!!!

är väl ej konstigt. om man tar bort alla spärrar så gör väl alla personbilar det wink

Min gamla Clio mk2 hade toppfart på 150...mad

Clio räknas väl ej som personbil wink hahahaha

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 oktober 2020 · 17 379 Inlägg

De nya reglerna är tyvärr lätta att kringgå. Att regga en laglig H-reggad A-traktor som även kan kan förvandlas till bil på ett enkelt sätt kostar inte mycket i dagens läge. Vi har i närheten en BMW 740d X-drive modell nyare som blåst om mig några gånger på 90-vägen. Den gör nog sina fulla 250 km/h. Tror mig.

jag håller själv på att bygga om en bil H-regg för att sälja vidare. Den ska dock mappas i ECU:n nästa vecka. Så inget fusk där. Är de mappade är de "säkra"

TS lär åka på diverse böter osv. Det spelar viss roll vem som står som ägare. Om det är föräldrar? Aj du.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
husseman
2 oktober 2020 · 1 577 Inlägg

granadadr skrev:

johanbrolin skrev:

granadadr skrev:

är väl ej konstigt. om man tar bort alla spärrar så gör väl alla personbilar det wink

Min gamla Clio mk2 hade toppfart på 150...mad

Clio räknas väl ej som personbil wink hahahaha

Hmm, de va inte snällt.. min clio gör nog inte 180 heller... vem vågar prova- skiten ska ju bara hålla tills ja får tag i en jappsare..  Men personbil räknas det som, kanske inte den bästa(förmodligen bland de sämsta). Men fortfarande en personbil- så det så. Hehe-Suck
mvh/husse

Utmarks-Loke
2 oktober 2020 · 5 813 Inlägg

Synd den inte räknas som mopedbil, då hade den varit bland de bästa istället

husseman
2 oktober 2020 · 1 577 Inlägg

Hehe, nja beror väl på hur man ser på det... möjligen om man ser till antalet krock kuddar, o sån skit. Möjligen något bättre prestanda 0-100 , men rent kvalitetsmässigt, så vinner nog den billigaste kinamoppebilen .
mvh/husse

granadadr
3 oktober 2020 · 7 268 Inlägg

husseman skrev:

granadadr skrev:

johanbrolin skrev:

Min gamla Clio mk2 hade toppfart på 150...mad

Clio räknas väl ej som personbil wink hahahaha

Hmm, de va inte snällt.. min clio gör nog inte 180 heller... vem vågar prova- skiten ska ju bara hålla tills ja får tag i en jappsare..  Men personbil räknas det som, kanske inte den bästa(förmodligen bland de sämsta). Men fortfarande en personbil- så det så. Hehe-Suck
mvh/husse

retas ju bara wink men gissar att du förstår det smile
man ska krama varandra i trafiken

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 oktober 2020 · 17 379 Inlägg

granadadr skrev:

husseman skrev:

granadadr skrev:

Clio räknas väl ej som personbil wink hahahaha

Hmm, de va inte snällt.. min clio gör nog inte 180 heller... vem vågar prova- skiten ska ju bara hålla tills ja får tag i en jappsare..  Men personbil räknas det som, kanske inte den bästa(förmodligen bland de sämsta). Men fortfarande en personbil- så det så. Hehe-Suck
mvh/husse

retas ju bara wink men gissar att du förstår det smile
man ska krama varandra i trafiken

Jag tror vår Yago skulle kvala in som mopedbil. Men mopedbilar lider svårt av att inte ha värme i kupén på vintern, den gamla pendlarburken blir bastuvarm efter någon kilometer. Men ljudnivån är nog densamma!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
trubbelturbo
3 oktober 2020 · 1 442 Inlägg

granadadr skrev:
man ska krama varandra i trafiken

Förutom när folk tränger sig i köer, då drar man en dropkick genom bakrutan.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Infinity1
3 oktober 2020 · 1 Inlägg

https://polisen.se/contentassets/5d3ca0 … f/download

Du förtjänar det. Du bryr dig ju uppenbarligen inte om andra människor.

Senast redigerat av Infinity1 (3 oktober 2020)

Isak9999
13 oktober 2020 · 15 Inlägg

uhlin skrev:
Jag står fast vid mitt svar att du inte får tillbaka körkortet.

Poliserna kommer testa a-traktorn och ser då den går i 70.

Att du skulle få tillbaka kortet låter osannolikt, även dina föräldrar kan åka dit på detta då de har ansvar för dig och det du gör.

Bara vänta och se.

Du hade visst fel jag har fått domen och det blev indraget körkort i 6 månader så jag får visst tillbaka mitt körkort😝

granadadr
14 oktober 2020 · 7 268 Inlägg

Isak9999 skrev:

uhlin skrev:
Jag står fast vid mitt svar att du inte får tillbaka körkortet.

Poliserna kommer testa a-traktorn och ser då den går i 70.

Att du skulle få tillbaka kortet låter osannolikt, även dina föräldrar kan åka dit på detta då de har ansvar för dig och det du gör.

Bara vänta och se.

Du hade visst fel jag har fått domen och det blev indraget körkort i 6 månader så jag får visst tillbaka mitt körkort😝

hahahaha

uhlin
14 oktober 2020 · 2 831 Inlägg

Isak9999 skrev:

uhlin skrev:
Jag står fast vid mitt svar att du inte får tillbaka körkortet.

Poliserna kommer testa a-traktorn och ser då den går i 70.

Att du skulle få tillbaka kortet låter osannolikt, även dina föräldrar kan åka dit på detta då de har ansvar för dig och det du gör.

Bara vänta och se.

Du hade visst fel jag har fått domen och det blev indraget körkort i 6 månader så jag får visst tillbaka mitt körkort😝

Det förklarar varför ungdomar kör a-traktorer som kan jämställas med personbilar..... Inget större straff alltså.

Konstig logoik må jag säga, har sett flera a-traktorer som går i 80 km/Tim och inget görs, men om nån åker 55 km/Tim på 50 väg är det höga böter.

Med dagens bilar är det ju ganska enkelt att åka 5 km/Tim för fort på 50-väg.

Vilket borde prioriteras.

Bara för poliser att åka ut en lördagskväll men då är de borta.

husseman
14 oktober 2020 · 1 577 Inlägg

Hehe, ska vi gissa på att polisen har lite annat att göra en Lördagskväll?  Kanske lite upplopp, bilbränder, våldtäkter, skjutningar, o en jävla massa annat importerat skit. Trafikbrott är under avd. Icke prio 1 o ska utföras av poliser som hamnat lägst i Polisens hierarki. Alla vet att trafikpoliser är folk som inte duger till nåt vettigt inom myndigheten. Kan man inte kicka dom, så låt dom vara där de gör minst skada.

mvh/husse

candyweiss
15 oktober 2020 · 863 Inlägg

husseman skrev:
Hehe, ska vi gissa på att polisen har lite annat att göra en Lördagskväll?  Kanske lite upplopp, bilbränder, våldtäkter, skjutningar, o en jävla massa annat importerat skit. Trafikbrott är under avd. Icke prio 1 o ska utföras av poliser som hamnat lägst i Polisens hierarki. Alla vet att trafikpoliser är folk som inte duger till nåt vettigt inom myndigheten. Kan man inte kicka dom, så låt dom vara där de gör minst skada.

mvh/husse

Oj, det var ord och inga visor det....

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
husseman
15 oktober 2020 · 1 577 Inlägg

Hmm, mjo-men rätt enligt mig..  ser man inte problemen..alt. vill inte se problemen- då e´man normal MP eller hycklande Sosse. Att ha en fungerande trafikpolis i detta samhälle- är omöjligt. Polisen behövs på dårhusställen... - som inte fanns förr.

mvh/husse

Utmarks-Loke
15 oktober 2020 · 5 813 Inlägg

Som jag skrev från början, polisen och rättsväsendet har inget intresse av att sabotera livet för en tonåring, som förutom lite buskörning förmodligen kommer växa upp till en bra skattebetalare. Om de ville kunde de ha gett strängare straff för olovlig körning och så vidare, men det finns ingen anledning, inget intresse av att göra det. Ingen skulle tjäna på det. Nu får killen sex månader på cykel igen, det blir en varning och en tankeställare, det är allt som behövs. Då kommer han (kanske) tänka sig för lite mer i framtiden när han kör bil, för han minns hur tråkigt det var att inte ha körkort.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang