Toyota corolla verso vägra att starta

uhlin
1 oktober 2020 · 2 831 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Fast jag förstår inte. De säger ju att toyota aldrig går sönder?

Fast nu var det väl så att inget direkt gått sönder, utan förslitningsgrej

Liknande med bromsar och sånt. Bromsbelägg går ju knappast sönder, de slits ned. Lite skillnad....hehehe.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
1 oktober 2020 · 4 917 Inlägg

Jag har aldrig beställt någon eftersom jag fixar det mesta, men bosch ligger väl rätt bra till..
Jag undrar vem som förlorar minst på dethär: Han som lagar eller han som köper nytt..roll

Senast redigerat av axxet (1 oktober 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
sollu
1 oktober 2020 · 413 Inlägg

axxet skrev:
Jag har aldrig beställt någon eftersom jag fixar det mesta, men bosch ligger väl rätt bra till..
Jag undrar vem som förlorar minst på dethär: Han som lagar eller han som köper nytt..roll

Menar du att jag ska renovera? Är det lätt att renovera eller kan du länka en video som kan jag kolla?
Tack förhand

uhlin
1 oktober 2020 · 2 831 Inlägg

sollu skrev:

axxet skrev:
Jag har aldrig beställt någon eftersom jag fixar det mesta, men bosch ligger väl rätt bra till..
Jag undrar vem som förlorar minst på dethär: Han som lagar eller han som köper nytt..roll

Menar du att jag ska renovera? Är det lätt att renovera eller kan du länka en video som kan jag kolla?
Tack förhand

Du bytte väl startmotor och problemet var löst?

Men apropå byte av kol krävs det kunskap i lödning, man ska ha kol som passar. Inte bara om man inte vet hur man går tillväga.

sollu
1 oktober 2020 · 413 Inlägg

uhlin skrev:

sollu skrev:

axxet skrev:
Jag har aldrig beställt någon eftersom jag fixar det mesta, men bosch ligger väl rätt bra till..
Jag undrar vem som förlorar minst på dethär: Han som lagar eller han som köper nytt..roll

Menar du att jag ska renovera? Är det lätt att renovera eller kan du länka en video som kan jag kolla?
Tack förhand

Du bytte väl startmotor och problemet var löst?

Men apropå byte av kol krävs det kunskap i lödning, man ska ha kol som passar. Inte bara om man inte vet hur man går tillväga.

Alltså jag har lånat en begagnad startmotor tills jag köper ny så länge bilen går men startmotorn är inte min. Nu ska jag köpa ny eller renovera den gamla men jag har aldrig  renoverat förut. Men helst vill jag köpa ny för att jag har noll kunskap att renovera startmotorn!

uhlin
1 oktober 2020 · 2 831 Inlägg

Har du inte kunskapen så råder jag dig till att köpa en.

Kolla på autodoc om du inte vill spendera en förmögenhet.

jaka54
1 oktober 2020 · 5 680 Inlägg

Hej!
Åk till närmsta bilelektriker , de har utbytesstartmotorer!

husseman
2 oktober 2020 · 1 577 Inlägg

Hmm, det har nästan varenda nätsida. En utbytes kan vara kanon ibland, men heter den DRI så kan den vara det sämsta du satt i en bil. Sett såna rasa på några månader. En ny är säkrare, fast då helst det märke som satt(antar Denso i detta fall) o de e´inte gratis. Man får en ny pirat för långt under halva priset. O en renoverad för nåt liknande. - men att sätta piratdelar i en Toyota känns ju inte bra.

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang