Growe
Fri fart för ett fritt folk!
11 september 2022
· 13 742 Inlägg
Ev_volvo142 skrev:
DennisCA skrev:
Ett DIY kitt skulle jag dock vara intresserad av, göra jobbet själv går men tänk va bra om man inte behövde samla ihop alla delar och pussla ihop. Frågan är vad kunde ett sånt kitt kosta.
Finns kitt att köpa om man googlar, men ligger från 50-120 beroende på vad man ska ha. Och ett kitt är sällan komplett, det krävs mycket material, & glöm inte nya verktyg som man sällan har då man övergår från mekaniker till elektriker 😅👍
ähh det är ingen större skillnad.. pressar man kablar till en bra stereo anläggning eller en elmotor är ingen skillnad..
annars sitter saker fast på samma sätt så ingen större skillnad lite mer elkablar kanske det enda är ju att man måste ha bra kunskap för att läsa elscheman och bra datakunskap så man kan programera allt
men jag tror inte du bygger en bil för under 100k oavsätt vad du väljer för motor styrning för när batterina ska köpas drar det snabbt iväg.
dock är det ju lätt värt det. men jag personligen skulle aldrig gå Leaf vägen just pga för klen elmotor.
när Tesla motorn inte kostar speciellt mycket mer och man har dessutom möjligheten att gå 4wd utan några som helst problem
finnns sjukt mycket Tesla eftermarknads grejer för att köra dessa motorer i andra fordon..
med rätt motorstyrning kan man ju regga en liten Fiat panda med dual engine från Tesla och rulla igenom reggningen och vrida på effekt kranen så det sjunger om det utan att någon kan göra nått åt det
för mig handlar det om effekt noll och inget på att åka "billigare" vilket inte är fallet just nu. tror att det är billigare att tanka min polo än att ladda hemma om man inte har fast pris på elen om man bor i skåne
Kör fort så hinner inget hända...