Import från japan eller Uk

HultenRX8
12 november 2020 · 3 Inlägg

Hej, har länge haft i bakhuvet att importera en bil från japan (tänkt en rx-8) då den är lite billigare i japan men har också sett att UK är väldigt populärt att importera ifrån. Är det någon som har tipps på detta och kan komma med råd om japan importering av en Mazda rx8, vart man kan vända sig, sidor man kan kolla på osv.

ricebridge
13 november 2020 · 51 Inlägg

Båda länderna har vänstertrafik, och bilarna har följaktligen ratten placerad till höger. Det kan vara idé att tänka på först...

torsen
13 november 2020 · 7 230 Inlägg

Vänsterstyrda bilar har mycket lågt andrahandsvärde i Storbritannien har jag hört och läst.

HultenRX8
13 november 2020 · 3 Inlägg

Är redan medveten om att de högerstyrda bilar o är beredd på det, men hellre köra högerstyrt o billigare än försöka få tag på en från sverige som jag inte riktig har råd med:/ Finns det fler konsekvenser med högerstyrt, att de är svårare o få genom besiktningen osv?

ricebridge
13 november 2020 · 51 Inlägg

HultenRX8 skrev:
Finns det fler konsekvenser med högerstyrt, att de är svårare o få genom besiktningen osv?

Nej, inte alls, men det är betydligt bökigare att köra om med en högerstyrd bil, så tänkte du köpa många hästkrafter så kan det bli lite besvikelser ute på vägarna.

-m
13 november 2020 · 172 Inlägg

Vet inte riktigt hur det är nu,
Men förr var det problem med huvudstrålkastarnas ljusbild.

Du måste kanske byta huvudstrålkastare till de som sitter på bilar för högertrafik.

Brådhis * Voff voff *
13 november 2020 · 10 275 Inlägg

HultenRX8 skrev:
Är redan medveten om att de högerstyrda bilar o är beredd på det, men hellre köra högerstyrt o billigare än försöka få tag på en från sverige som jag inte riktig har råd med:/ Finns det fler konsekvenser med högerstyrt, att de är svårare o få genom besiktningen osv?

Enda är ju att du måste byta strålkastare (om dom inte går att ställa om?). Och så får du backa på McDonalds-driven...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 november 2020 · 17 448 Inlägg

Japanska bilar är ju spärrade på 180 km/h. De går inte fortare. Skit samma här hemma men om man ska ut och resa så...

Frågan är hur lätt den spärren kan hävas?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Niklas_J
13 november 2020 · 152 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Japanska bilar är ju spärrade på 180 km/h. De går inte fortare. Skit samma här hemma men om man ska ut och resa så...

Frågan är hur lätt den spärren kan hävas?

Väldigt enkelt på de flesta bilarna.
De flesta trimfirmorna säljer boxar som tar bort den. Och chipar du bilen så tas den bort.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 november 2020 · 14 038 Inlägg

Brådhis skrev:

HultenRX8 skrev:
Är redan medveten om att de högerstyrda bilar o är beredd på det, men hellre köra högerstyrt o billigare än försöka få tag på en från sverige som jag inte riktig har råd med:/ Finns det fler konsekvenser med högerstyrt, att de är svårare o få genom besiktningen osv?

Enda är ju att du måste byta strålkastare (om dom inte går att ställa om?). Och så får du backa på McDonalds-driven...

Hahaha!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
HultenRX8
25 november 2020 · 3 Inlägg

ricebridge skrev:

HultenRX8 skrev:
Finns det fler konsekvenser med högerstyrt, att de är svårare o få genom besiktningen osv?

Nej, inte alls, men det är betydligt bökigare att köra om med en högerstyrd bil, så tänkte du köpa många hästkrafter så kan det bli lite besvikelser ute på vägarna.

-m skrev:
Vet inte riktigt hur det är nu,
Men förr var det problem med huvudstrålkastarnas ljusbild.

Du måste kanske byta huvudstrålkastare till de som sitter på bilar för högertrafik.

Brådhis skrev:

HultenRX8 skrev:
Är redan medveten om att de högerstyrda bilar o är beredd på det, men hellre köra högerstyrt o billigare än försöka få tag på en från sverige som jag inte riktig har råd med:/ Finns det fler konsekvenser med högerstyrt, att de är svårare o få genom besiktningen osv?

Enda är ju att du måste byta strålkastare (om dom inte går att ställa om?). Och så får du backa på McDonalds-driven...

Men om man nu hade valt o ge folk besvikelser samt backa igenom driven😂 Vart ska man vända sig? Asså till fraktbolag samt firmor etc.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang