Audi Rs4 YHB014 Stulen

LenaWe
13 november 2020 · 11 Inlägg

Bilen är hittad, mer än 3 år senare.

https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103497/103497-ffd9ea327ed4608bbc6d59757372e1be.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103497/103497-4d044c2eac023564265629b9f7cf9a55.jpg
åndagen den 9/11 klocka 17.30, blev jag under pistolhot rånad på min Audi Rs4, hemma på parkeringen i Tyresö. De har suttit och väntat på att jag ska komma hem. Vet att det har gått några dagar och chansen att få tillbaka bilen är liten.
Bilen behövdes tankas, mätaren sa 3 mil. En person har sett bilen 17.35 - 17.45 ungefär i korsningen vid brandstationen. Njupkärrsvägen/Bollmoravägen i riktning mot Tyresövägen

En Suzuka grå Audi Rs4, liten regskylt i fram, YHB014, svarta fälgar med röd kant.
Ni som sett bilen hör gärna av er till polisen.

Lena

Senast redigerat av LenaWe (5 februari )

jaka54
13 november 2020 · 5 719 Inlägg

Hej!
Hoppas du får tillbaka bilen! Det är för jäkligt när sånt här händer!

LenaWe
14 november 2020 · 11 Inlägg

Jaa, för dem är de bara en bil som de tar av någon anledning.
För mig är det nått jag jobbat o slitit för. Sjukt att man inte kan få ha saker i fred.
Sån enorm ilska att de tagit nått som är mitt!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 november 2020 · 14 039 Inlägg

Fyfan!!! Det finns en massa människor som inte kan skilja på mitt och ditt. Hoppas att du får tillbaks bilen i någorlunda bra skick. Lider med dig. Skriv här i tråden om du får tillbaks bilen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
torsen
14 november 2020 · 7 233 Inlägg

Tyvärr är den nog redan tillbaka utomlands.
Snart ny identitet(från någon krockad likadan).
Gissar på beställningsjobb från Polen eller angränsande länder.
Hoppas du hade den försäkrad(en del bolag vägrar helförsäkring på extrema privatimporter).

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 november 2020 · 14 039 Inlägg

torsen skrev:
Tyvärr är den nog redan tillbaka utomlands.
Snart ny identitet(från någon krockad likadan).
Gissar på beställningsjobb från Polen eller angränsande länder.
Hoppas du hade den försäkrad(en del bolag vägrar helförsäkring på extrema privatimporter).

Hur vet du att den är privatimporterad, var står det?? Har jag missat nåt??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Niknar
14 november 2020 · 198 Inlägg

Vettemannen skrev:

torsen skrev:
Tyvärr är den nog redan tillbaka utomlands.
Snart ny identitet(från någon krockad likadan).
Gissar på beställningsjobb från Polen eller angränsande länder.
Hoppas du hade den försäkrad(en del bolag vägrar helförsäkring på extrema privatimporter).

Hur vet du att den är privatimporterad, var står det?? Har jag missat nåt??

/Benny

https://biluppgifter.se/fordon/YHB014

--------------------------------------------------------------------------------
Att jobba på egen hand - gör ont!
panda666
14 november 2020 · 4 250 Inlägg

Tyvärr får man inte ha nått fint längre, finns alltid nån jävel som kan inte hålla fingrarna i styr och måste ta nått som inte är deras. Inte första gången tyvärr som ja ser nått sånt. Kollegans 135i försvann från solna några veckor sen, 3 veckor senare ringer polisen honom och bilen är upphittat men totalt isärplockad, enda som var kvar var chassit, tom vindrutan hade dom tagit bort. Man måste installera typ nån sorts videokamera som ger livefeed. Tråkigt som fan och ja beklagar verkligen.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 november 2020 · 14 039 Inlägg

Niknar skrev:

Vettemannen skrev:

torsen skrev:
Tyvärr är den nog redan tillbaka utomlands.
Snart ny identitet(från någon krockad likadan).
Gissar på beställningsjobb från Polen eller angränsande länder.
Hoppas du hade den försäkrad(en del bolag vägrar helförsäkring på extrema privatimporter).

Hur vet du att den är privatimporterad, var står det?? Har jag missat nåt??

/Benny

https://biluppgifter.se/fordon/YHB014

Jag vet inte om detta går att lita på.
På Trans Amen står det Införts tullfritt/Flyttsaksfordon
På Vetten står det Införts tullfritt.

Räknas det som Ja eller nej när det gäller Import/Införsel? På Biluppgifter står det Nej på Import/Införsel på båda bilarna.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (14 november 2020)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
LenaWe
14 november 2020 · 11 Inlägg

Vettemannen skrev:

torsen skrev:
Tyvärr är den nog redan tillbaka utomlands.
Snart ny identitet(från någon krockad likadan).
Gissar på beställningsjobb från Polen eller angränsande länder.
Hoppas du hade den försäkrad(en del bolag vägrar helförsäkring på extrema privatimporter).

Hur vet du att den är privatimporterad, var står det?? Har jag missat nåt??

/Benny

Den är importerad, inte vi som tagit hem den utan 7H bil om jag kommer ihåg rätt.

LenaWe
14 november 2020 · 11 Inlägg

panda666 skrev:
Tyvärr får man inte ha nått fint längre, finns alltid nån jävel som kan inte hålla fingrarna i styr och måste ta nått som inte är deras. Inte första gången tyvärr som ja ser nått sånt. Kollegans 135i försvann från solna några veckor sen, 3 veckor senare ringer polisen honom och bilen är upphittat men totalt isärplockad, enda som var kvar var chassit, tom vindrutan hade dom tagit bort. Man måste installera typ nån sorts videokamera som ger livefeed. Tråkigt som fan och ja beklagar verkligen.

Sjuk utveckling, att man ska behöva tänka sig för vad man skaffar för bil. Hade under en längre tid velat ha en Rs4, saknade efter den första fick oss att börja leta och hittade denna pärla. Svider rejält.......

panda666
14 november 2020 · 4 250 Inlägg

LenaWe skrev:

panda666 skrev:
Tyvärr får man inte ha nått fint längre, finns alltid nån jävel som kan inte hålla fingrarna i styr och måste ta nått som inte är deras. Inte första gången tyvärr som ja ser nått sånt. Kollegans 135i försvann från solna några veckor sen, 3 veckor senare ringer polisen honom och bilen är upphittat men totalt isärplockad, enda som var kvar var chassit, tom vindrutan hade dom tagit bort. Man måste installera typ nån sorts videokamera som ger livefeed. Tråkigt som fan och ja beklagar verkligen.

Sjuk utveckling, att man ska behöva tänka sig för vad man skaffar för bil. Hade under en längre tid velat ha en Rs4, saknade efter den första fick oss att börja leta och hittade denna pärla. Svider rejält.......

Man ska inte behöva tänka på sånt men finns tyvärr svin där ute som inte vet bättre. Alla andra får lida pga vissa kukhuven som inte kan låta bli att stjäla, jobb 8-17 passar inte alla, vissa måste vara tjuvar. sorgligt att det behöver vara så

eastereverybodybay
15 november 2020 · 362 Inlägg

Ja fy fan så ledsamt... sad


Idag är det uppenbarligen GPS tracker som gäller och gärna då med möjlighet att stänga av bilens motor på distans.

Inte heller fel att sätta dit en dold strömbrytare någonstans lätt åtkomligt från förarplats som man snabbt kan "switcha" av om man får en pistol under näsan när man sitter i bilen...
"Switcha" av, överlämna nycklarna, kliva ur bilen å spring från platsen...


Hängslen och livrem ta mig fan.  sad

Senast redigerat av eastereverybodybay (15 november 2020)

LenaWe
29 mars 2021 · 11 Inlägg

Jaa inte har man fått tillbaka bilen. Det enda positiva är att de fortfarande utreder, enligt polisen tror de inte bilen har lämnat landet, hur de nu vet de?
Kan ju lugnt påstå att man funderar både en och två ggr, vid val av bil. Tracker och larm är tydligen ingen försäkring längre 🙁 Fick bli en Polo så länge man funderar.

Senast redigerat av LenaWe (29 mars 2021)

LenaWe
5 februari · 11 Inlägg

Bilen är hittad lite mer än 3 år senare. Vart och hur har jag ingen aning om.

Senast redigerat av LenaWe (5 februari )

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 februari · 17 465 Inlägg

Men jösses! Men tack för uppdatering!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang