Bilstereo med touchskärm från JULA

V4Bergman
21 november 2020 · 140 Inlägg

Jag tänkte höra lite om folks erfarenheter gällande denna.
https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar … eo-007861/

Jag tänkte sätta in den i min 9-3a istället för den stereo (ej original) som sitter där nu.

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
zzr94092
21 november 2020 · 4 378 Inlägg

Är ju inga pengar precis,så är väl bara att prova..

V4Bergman
21 november 2020 · 140 Inlägg

zzr94092 skrev:
Är ju inga pengar precis,så är väl bara att prova..

Med halvtid och resten sjukersättning är det tyvärr lite pengar. ^^ Har dock planer på att sälja den som sitter i som är en jag tror JVC bluetooth-stereo. Dock lämnar den ett fult mellanrum eftersom den är smalare än originalstereon. Sen har jag eventuellt planer på att skaffa backkamera.

De har ju även en Champion men dne är nästan dubbelt så dyr men som då övenb har CD och DVD.

Senast redigerat av V4Bergman (21 november 2020)

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 november 2020 · 14 007 Inlägg

V4Bergman skrev:
Jag tänkte höra lite om folks erfarenheter gällande denna.
https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar … eo-007861/

Jag tänkte sätta in den i min 9-3a istället för den stereo (ej original) som sitter där nu.

Jag såg inte om det är CD i den. Är det CD eller?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
V4Bergman
21 november 2020 · 140 Inlägg

Vettemannen skrev:

V4Bergman skrev:
Jag tänkte höra lite om folks erfarenheter gällande denna.
https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar … eo-007861/

Jag tänkte sätta in den i min 9-3a istället för den stereo (ej original) som sitter där nu.

Jag såg inte om det är CD i den. Är det CD eller?

/Benny

Nej utan den har bluetooth och utag för SD-kort och USB. Sedan RCA för backkamera exempelvis.

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 november 2020 · 14 007 Inlägg

V4Bergman skrev:

Vettemannen skrev:

V4Bergman skrev:
Jag tänkte höra lite om folks erfarenheter gällande denna.
https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar … eo-007861/

Jag tänkte sätta in den i min 9-3a istället för den stereo (ej original) som sitter där nu.

Jag såg inte om det är CD i den. Är det CD eller?

/Benny

Nej utan den har bluetooth och utag för SD-kort och USB. Sedan RCA för backkamera exempelvis.

Okay, jag är av den gamla stammen som fortfarande lyssnar på CD-skivor. Använder inte spotify eller vad det heter.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
zzr94092
21 november 2020 · 4 378 Inlägg

CD:en försvinner mer o mer på nya bilar..Jag har ett simkort i bilen,finns över 100000 radiostationer på nätet, om man vill....

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 november 2020 · 14 007 Inlägg

zzr94092 skrev:
CD:en försvinner mer o mer på nya bilar..Jag har ett simkort i bilen,finns över 100000 radiostationer på nätet, om man vill....

I jobbarbilen som är en 2017 har jag både CD och USB men i Vetten och Trans Amen är det bara CD som gäller. Det är i gammelbilarna som jag gärna vill ha CD och USB.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
V4Bergman
21 november 2020 · 140 Inlägg

Vettemannen skrev:

V4Bergman skrev:

Vettemannen skrev:

Jag såg inte om det är CD i den. Är det CD eller?

/Benny

Nej utan den har bluetooth och utag för SD-kort och USB. Sedan RCA för backkamera exempelvis.

Okay, jag är av den gamla stammen som fortfarande lyssnar på CD-skivor. Använder inte spotify eller vad det heter.

/Benny

Det är länge sedan jag hade CD eftersom stereon som jag har i min V4 har bara AUX och SD-uttag. (Blaupunkt Melburne)

Sen kan man koppla den till CD-spelare. smile Sen har jag fastnat för att lyssna på podd när jag kör.

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 november 2020 · 14 007 Inlägg

V4Bergman skrev:

Vettemannen skrev:

V4Bergman skrev:

Nej utan den har bluetooth och utag för SD-kort och USB. Sedan RCA för backkamera exempelvis.

Okay, jag är av den gamla stammen som fortfarande lyssnar på CD-skivor. Använder inte spotify eller vad det heter.

/Benny

Det är länge sedan jag hade CD eftersom stereon som jag har i min V4 har bara AUX och SD-uttag. (Blaupunkt Melburne)

Sen kan man koppla den till CD-spelare. smile Sen har jag fastnat för att lyssna på podd när jag kör.

När jag är ute och kör ska det vara rockmusik från högtalarna! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
V4Bergman
21 november 2020 · 140 Inlägg

Vettemannen skrev:

V4Bergman skrev:

Vettemannen skrev:

Okay, jag är av den gamla stammen som fortfarande lyssnar på CD-skivor. Använder inte spotify eller vad det heter.

/Benny

Det är länge sedan jag hade CD eftersom stereon som jag har i min V4 har bara AUX och SD-uttag. (Blaupunkt Melburne)

Sen kan man koppla den till CD-spelare. smile Sen har jag fastnat för att lyssna på podd när jag kör.

När jag är ute och kör ska det vara rockmusik från högtalarna! smile

/Benny

Även om det är lite offtopic nu så kan det ha att göra lite med att jag har en hörselnedsättning. Men tycker att podd är mer vilsamt att lyssna på därikring 5 på morgonen när jag åker på jobbet. ^^

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 november 2020 · 13 669 Inlägg

varför inte bara en kina stereo med android direkt?    väldigt smidigt  har en märkesanpassad i min polo som jag är supernöjd med..    offline spotify och youtube och en massa sånna trevliga saker.. även google maps..   när jag köpte min kostade den 1200kr men om man ska en vanlig dubbeldin går det nog att hitta billigare än så.      min hade förövrigt mycket bättre ljud än vw orginal steron jag hade innan.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
V4Bergman
21 november 2020 · 140 Inlägg

Growe skrev:
varför inte bara en kina stereo med android direkt?    väldigt smidigt  har en märkesanpassad i min polo som jag är supernöjd med..    offline spotify och youtube och en massa sånna trevliga saker.. även google maps..   när jag köpte min kostade den 1200kr men om man ska en vanlig dubbeldin går det nog att hitta billigare än så.      min hade förövrigt mycket bättre ljud än vw orginal steron jag hade innan.

Tror Marquant som är väl lite Julas eget märke är lite modell kinastereo. Tyvärr hittar jag inga märkesanpassade till min 9-3 AERO från 2000 annat än originalstereo med antingen CD eller kasset.

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 november 2020 · 17 379 Inlägg

Tittade lite på den och det verkar som det bara finns 3 olika EQ-inställningar? Det kan ju vara lite bökigt om man inte kan ställa in Bas & diskant fritt.

Sen står det att den inte får lutas mer än 20 grader för då fungerar den inte? Va? Är det för att skärmen inte syns då tro?

Manualen:
https://www.jula.se/globalassets/catalo … -pl-en.pdf

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 november 2020 · 13 669 Inlägg

V4Bergman skrev:

Growe skrev:
varför inte bara en kina stereo med android direkt?    väldigt smidigt  har en märkesanpassad i min polo som jag är supernöjd med..    offline spotify och youtube och en massa sånna trevliga saker.. även google maps..   när jag köpte min kostade den 1200kr men om man ska en vanlig dubbeldin går det nog att hitta billigare än så.      min hade förövrigt mycket bättre ljud än vw orginal steron jag hade innan.

Tror Marquant som är väl lite Julas eget märke är lite modell kinastereo. Tyvärr hittar jag inga märkesanpassade till min 9-3 AERO från 2000 annat än originalstereo med antingen CD eller kasset.

du har väll dubbeldin i saaben så det finns mängder med android apparater  för ungefär samma pengar..   funktioner man får på köpet pga det är en android apparat är rätt stor.

men sen med allt man köper från tex wish m.m så är kvaliten blandad men det är nog samma med en kina stereo jula satt ett märke på smile


köpte min android stereo när jag köpte min bil och haft den några år nu och fungerar lika bra fortfarande..    aldrig ångrat det en sec. 

det enda anlednignen att jag överväger en ny stereo är att få med extern mic för den som är inbyggd är pissdålig.     mest för att kunna prata i telfon lite smidigare.   nu har jag istort sätt alltid  alltid blåtands handsfree på mig endå så det spelar inte jätte stor roll och faktist enda anledningen jag inte redan bytt..


spotfy offline är det som jag haft sjuk nytta av.    har alla spellistor nedladdade redan innan man åker hemifrån och det går aldrig åt något internet för att lyssna på musik   man slipper minneskort och annat trams för att lyssna på musik.   skulle man få slut på utrymme så går det att plugga i ett stort usb minne på baksidan som man aldrig ser om man behöver mer utrymme


om du kollar på wish finns det en hel del att välja på.   oftast kan du se vad dom har byggd med för chip så man kan se om stereon verkar vättig eller ej.   man ser tex vilket slutsteg som sitter i vilket radio chip    vilken processor osv.      för 10år sen skulle jag aldrig våga köpa dessa grejer men idag flyter dom perfekt och inget konstigt lagg..  det enda är att dom tar lite tid att starta men det är som en vanlig mobil så inte värre än så.       har du tur hittar du en billigare på wish än på jula och ibland får man t.o.m backkamera fjärr och lite sånt  skoj.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
V4Bergman
22 november 2020 · 140 Inlägg

Growe skrev:

V4Bergman skrev:

Growe skrev:
varför inte bara en kina stereo med android direkt?    väldigt smidigt  har en märkesanpassad i min polo som jag är supernöjd med..    offline spotify och youtube och en massa sånna trevliga saker.. även google maps..   när jag köpte min kostade den 1200kr men om man ska en vanlig dubbeldin går det nog att hitta billigare än så.      min hade förövrigt mycket bättre ljud än vw orginal steron jag hade innan.

Tror Marquant som är väl lite Julas eget märke är lite modell kinastereo. Tyvärr hittar jag inga märkesanpassade till min 9-3 AERO från 2000 annat än originalstereo med antingen CD eller kasset.

du har väll dubbeldin i saaben så det finns mängder med android apparater  för ungefär samma pengar..   funktioner man får på köpet pga det är en android apparat är rätt stor.

men sen med allt man köper från tex wish m.m så är kvaliten blandad men det är nog samma med en kina stereo jula satt ett märke på smile


köpte min android stereo när jag köpte min bil och haft den några år nu och fungerar lika bra fortfarande..    aldrig ångrat det en sec. 

det enda anlednignen att jag överväger en ny stereo är att få med extern mic för den som är inbyggd är pissdålig.     mest för att kunna prata i telfon lite smidigare.   nu har jag istort sätt alltid  alltid blåtands handsfree på mig endå så det spelar inte jätte stor roll och faktist enda anledningen jag inte redan bytt..


spotfy offline är det som jag haft sjuk nytta av.    har alla spellistor nedladdade redan innan man åker hemifrån och det går aldrig åt något internet för att lyssna på musik   man slipper minneskort och annat trams för att lyssna på musik.   skulle man få slut på utrymme så går det att plugga i ett stort usb minne på baksidan som man aldrig ser om man behöver mer utrymme


om du kollar på wish finns det en hel del att välja på.   oftast kan du se vad dom har byggd med för chip så man kan se om stereon verkar vättig eller ej.   man ser tex vilket slutsteg som sitter i vilket radio chip    vilken processor osv.      för 10år sen skulle jag aldrig våga köpa dessa grejer men idag flyter dom perfekt och inget konstigt lagg..  det enda är att dom tar lite tid att starta men det är som en vanlig mobil så inte värre än så.       har du tur hittar du en billigare på wish än på jula och ibland får man t.o.m backkamera fjärr och lite sånt  skoj.

Wish är jag lite skeptisk till just om det skulle vara något fel på apparaten. Då är det lättare att knalla in på JULA eftersom jag jobbar vägg i vägg med dem.

Den stereo jag har nu har en extern mikrofon som jag inte riktigt vet var jag ska sätta. Sätter jag den i solskyddet är det en kabel som hänger rakt ned i kupen. Sen har jag via min hörselskada en streamer som jag även kan streama telefonsamtalen direkt till mina hörapparater och mikrofonen sitter i streamern. Rätt skoj på jobbet att medan alla kutar runt med sina hörlurar så är det ingen just som ser om jag också lyssnar på musik under morgonpasset när vi packar upp varor. smile

Sen har jag även kikat lite på deras Pioneer också, delvis för att skärmen är röd där och därmed kanske inte stör lika mycket under mörkerkörningen på mornarna som jag har stordelen av året som boende i Jämtland.

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
V4Bergman
6 december 2020 · 140 Inlägg

Vet någon hur mycket den eventuellt lyser upp i mörker? Jag tänker lite på mörkerkörningen som jag har stora delar av året eftersom jag ligger efter vägen strax efter 05:00 om mornarna. smile Och för att det ska vara vilsamt för ögonen trycker jag till och med på nattbelysning så att det enda som lyser på instrumentbrädan är hastighetsmätaren och eventuella varningslampor om det skulle behövas.

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 december 2020 · 17 379 Inlägg

V4Bergman skrev:
Vet någon hur mycket den eventuellt lyser upp i mörker? Jag tänker lite på mörkerkörningen som jag har stora delar av året eftersom jag ligger efter vägen strax efter 05:00 om mornarna. smile Och för att det ska vara vilsamt för ögonen trycker jag till och med på nattbelysning så att det enda som lyser på instrumentbrädan är hastighetsmätaren och eventuella varningslampor om det skulle behövas.

Vi har en eftermarknads med touchscreen i ena bilen och på den finns en knapp med en måne på. Då slocknar skärmen men vaknar om man rör den igen. Det sitter även en sensor i den så den dimmar ner sig när det blir mörkare ute.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
V4Bergman
6 december 2020 · 140 Inlägg

Hybrid_ skrev:

V4Bergman skrev:
Vet någon hur mycket den eventuellt lyser upp i mörker? Jag tänker lite på mörkerkörningen som jag har stora delar av året eftersom jag ligger efter vägen strax efter 05:00 om mornarna. smile Och för att det ska vara vilsamt för ögonen trycker jag till och med på nattbelysning så att det enda som lyser på instrumentbrädan är hastighetsmätaren och eventuella varningslampor om det skulle behövas.

Vi har en eftermarknads med touchscreen i ena bilen och på den finns en knapp med en måne på. Då slocknar skärmen men vaknar om man rör den igen. Det sitter även en sensor i den så den dimmar ner sig när det blir mörkare ute.

Ska kolla om de har det på den som Jula säljer. smile Anledningen till att jag har låst mig lite på just Julas utbud är för att jag jobbar vägg i vägg med dem och därför är det lättare om det skulle vara något fel på den än att behöva tjafsa med postorder.

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 december 2020 · 13 669 Inlägg

Hybrid_ skrev:

V4Bergman skrev:
Vet någon hur mycket den eventuellt lyser upp i mörker? Jag tänker lite på mörkerkörningen som jag har stora delar av året eftersom jag ligger efter vägen strax efter 05:00 om mornarna. smile Och för att det ska vara vilsamt för ögonen trycker jag till och med på nattbelysning så att det enda som lyser på instrumentbrädan är hastighetsmätaren och eventuella varningslampor om det skulle behövas.

Vi har en eftermarknads med touchscreen i ena bilen och på den finns en knapp med en måne på. Då slocknar skärmen men vaknar om man rör den igen. Det sitter även en sensor i den så den dimmar ner sig när det blir mörkare ute.

min lyser som ett helljus i bilen fast jag dimmat det helt.. inte ens om jag stänger av stereon så blir skärmen svart smile  fast det är en 1000kr android stereo från wish ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang