Höjd under bilen när ni mekar?

FRS05
22 november 2020 · 75 Inlägg

Hej

Ska byta EGR ventilen på bilen och har inte längre någon billyft. Så då blir det att köra med pallbockar under bilen. Så hur mycket höjd under bilen rekommenderar ni för att det ska kunna gå att arbeta där?

Min domkraft idag är bra men den lyfter inte så högt och är inte så sugen på att byta den. Den lyfter 355mm högt och så ett lyftskydd mellan den och bilen så blir det några cm till. Jag kommer åt att trycka in en pallbock som är 305mm från botten till toppen med det. Har en vanlig Golf så punkten där jag sätter pallbocken efter jag lyft upp bilen sitter några cm under lyftpunkten till domkraften.

Har just nu bara 1 pallbock så ska köpa en till så jag kan se hur högt det blir där under. Men rent spontant skulle det inte skadat med 10cm till. Men är som sagt inte så sugen på att köpa en ny domkraft.

Vitu
22 november 2020 · 76 Inlägg

10 cm kloss på domkraften om det går, om inte annat kan du ju köra upp bilen på något för att få in större mellanlägg på domkraften.

FRS05
22 november 2020 · 75 Inlägg

Vitu skrev:
10 cm kloss på domkraften om det går, om inte annat kan du ju köra upp bilen på något för att få in större mellanlägg på domkraften.

Tack, ja, det får nog bli något sådant. Köpte 1 på 5cm och så en lite lägre så blir ungefär 10cm....

torsen
23 november 2020 · 7 198 Inlägg

När jag demonterade EGR-ventilerna på en Wrangler körde upp vänstersidans hjul på ett par lastpallar.

Men nog lättare att köra upp en 4x4-bil på lastpallar än en Golf.

jaka54
23 november 2020 · 5 680 Inlägg

Hej!
Biltemas blå stålramper!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang