Volvo 740 går dåligt

Stangen11
30 november 2020 · 2 Inlägg

Tjena! Jag är ny här men tänkte jag får testa o vända mig hit då jag ej blir klok på bilen!

Jag har en volvo 745 91a! (Regina)
Jag hade bilen upphissad enbart i framkant då jag skulle byta styrväxel och motorkuddar! Bilen gick som en klocka när jag ställde in den! Men när jag vart klar och hissat ner den så går bilen sjukt dåligt! Man måste hålla gas 2-3min innan den går själv på tomgång! Har jag lambdan inkopplad går bilen RIKTIGT dåligt! Kopplar jag ut lambdan går den bättre men den går blöddrigt och då får man släppa gasen o trycka till igen så går den bra! Stinker soppa! Men lambda lampan inne i bilen har vara lyst en gång och de varade i 10min! Min fundering är! Kan de vara lambdan fast att varningslampan inte lyser? Den lyser inte osvsett om den är inkopplad eller ur kopplad?! Tack på förhand mvh sebbe

Marcus_89 Biltokig elektriker
30 november 2020 · 3 352 Inlägg

Bankade du och slog rejält när du bytte styrväxel? En lambdasond kan dö/ta skada när den utsätts för stötar eller slag. Hände min bredbandslambda när jag fick en smäll på avgassystemet vid körning. Den tvärdog direkt, sen bytte jag och allt funkade tills jag råkade ut för samma igen.

Så tror att det kan vara så. Om du inte har lossat eller rört något annat under tiden? smile

Stangen11
30 november 2020 · 2 Inlägg

Tja! Nej har inte rört något vid avgasröret! Dock körde jag av röret så röret har varit av precis vid lambdan ett tag! Dock satt rak rör nu! Men det konstiga är är att jag hade den upphissad i 4-5dagar o sen börja den gå dåligt... men oxå konstigt den går dåligt med kontakterna i till lambdan men går bättre utan att lambdan är inkopplad.... men tänder ingen varningslampa i instrumentbrädan... den tändes i 10min sen lät jag bilen stå en da! Och sen dess har den ej tänds

Marcus_89 Biltokig elektriker
1 december 2020 · 3 352 Inlägg

Hur är det med bränsletrycket? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang