Söker en bil med hög komfort för runt 5000 med privatleasising

Cressida12
4 december 2020 · 19 Inlägg

Söker en sedan eller kombi (spelar ingen roll även om kombi är att föredra). Jag kör 2500 mil om året och vill ha en bil med hög komfort. Tanken är att privatleasa den under 36 månader. Krav automat, adaptiv farthållare, parkassist 360 gr, helljusassistans och döda vinkelnvarnare.
Prisbild runt 5000 kr/mån.
Några förslag?
/Elin

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 december 2020 · 14 039 Inlägg

elinjani skrev:
Söker en sedan eller kombi (spelar ingen roll även om kombi är att föredra). Jag kör 2500 mil om året och vill ha en bil med hög komfort. Tanken är att privatleasa den under 36 månader. Krav automat, adaptiv farthållare, parkassist 360 gr, helljusassistans och döda vinkelnvarnare.
Prisbild runt 5000 kr/mån.
Några förslag?
/Elin

Varför inte ta en tur runt till bilaffärerna och provkör. Den som är bekväm för en person är kanske inte det för dig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 december 2020 · 17 466 Inlägg

Hur mycket soppa får den gurgla i sig?
Du kan få en "skitstor SUV" för 5k per månad.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Cressida12
5 december 2020 · 19 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Hur mycket soppa får den gurgla i sig?
Du kan få en "skitstor SUV" för 5k per månad.

Så lite som möjligt. Tänker mellanstor eller stor bil, men inte SUV.

Presidento Of World
5 december 2020 · 3 324 Inlägg

Nån Lexus hybrid?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
mb_pucken
5 december 2020 · 5 087 Inlägg

En valfri Mercedes laddhybrid?
Bra komfort och riktigt snåla. Hör dagligen om förbrukning runt 0.25 L/m från folk som kör dessa. Om det stämmer ska jag låta vara osagt.
Som alltid tysta, bekväma och ruskigt bra  Infotainment system.

Värt en provkörning.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 december 2020 · 17 466 Inlägg

Det beror ju lite på förutsättningarna hur man kör om det ska vara el/plugin/hybrid/diesel. Långa sträckor borgar för dieselbil medan kortare är eldrivet. Så frågan är ju om TS har möjlighet att ladda? Annars är det ju ren hybrid som gäller. Eller diesel...

KIA kör ju lite kampanjer just nu på leasing. Man kan få en Optima PHEV eller annan modell med allt det som TS önskar för max 5k i månaden.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Cressida12
6 december 2020 · 19 Inlägg

Tack för alla svar och förslag!
Mercedes b-klass är den som lockar mest och hamnar i hyfsad prisklass. Så fort man skriver att man kör 2500 mil om året höjs kostnaderna markant. Dock följer inte sommardäck med på Mercedes...

torpis Forummoderator
7 december 2020 · 10 572 Inlägg

Välj en elbil så kan du ju dubbla leasingen med bensinen du spar......

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang