Gul kylarvätska lampan lyser

BarreM
5 december 2020 · 15 Inlägg

Godkväll,
Jag har en Mercedes vito, och idag märkte jag något som jag har inte gjort eftersom jag startar alltid bilen med glödstiften igång efter att jag startar bilen.
Idag startade jag bilen direkt och då lyste gul kylarvätska lampan, dock släcktes den efter ett par sekunder och när den var varm och man startade direkt lyste inte lampan endast när bilen inte har varit igång ca 1 timme.

Vad kan detta bero på?

mb_pucken
5 december 2020 · 5 087 Inlägg

Låg nivå på kylarvätskan?
Kanske ligger precis på gränsen till att varna när den är kall men när kylarvätskan börjar cirkulera så blir nivån nog hög för att sluta varna.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Nybergrobin
5 december 2020 · 2 378 Inlägg

BarreM skrev:
Godkväll,
Jag har en Mercedes vito, och idag märkte jag något som jag har inte gjort eftersom jag startar alltid bilen med glödstiften igång efter att jag startar bilen.
Idag startade jag bilen direkt och då lyste gul kylarvätska lampan, dock släcktes den efter ett par sekunder och när den var varm och man startade direkt lyste inte lampan endast när bilen inte har varit igång ca 1 timme.

Vad kan detta bero på?

Precis som personen sade innan mig så ska  man kolla kylarvätskan!   Annars så kan du slappna av smile

BarreM
5 december 2020 · 15 Inlägg

mb_pucken skrev:
Låg nivå på kylarvätskan?
Kanske ligger precis på gränsen till att varna när den är kall men när kylarvätskan börjar cirkulera så blir nivån nog hög för att sluta varna.

Är det vanligt att kylarvätskan kan minskas? Eftersom jag har inte märkt att det läcker någonstans.

BarreM
5 december 2020 · 15 Inlägg

Nybergrobin skrev:

BarreM skrev:
Godkväll,
Jag har en Mercedes vito, och idag märkte jag något som jag har inte gjort eftersom jag startar alltid bilen med glödstiften igång efter att jag startar bilen.
Idag startade jag bilen direkt och då lyste gul kylarvätska lampan, dock släcktes den efter ett par sekunder och när den var varm och man startade direkt lyste inte lampan endast när bilen inte har varit igång ca 1 timme.

Vad kan detta bero på?

Precis som personen sade innan mig så ska  man kolla kylarvätskan!   Annars så kan du slappna av smile

Är det vanligt att kylarvätskan kan minskas? Eftersom jag har inte märkt att det läcker någonstans.

BarreM
5 december 2020 · 15 Inlägg

Hur vet jag vad för kylarvätska jag behöver att köpa som är passande till min bil och som finns där nu?
Mvh

Mack Forum- och sitemoderator
6 december 2020 · 26 136 Inlägg

BarreM skrev:

Nybergrobin skrev:

BarreM skrev:
Godkväll,
Jag har en Mercedes vito, och idag märkte jag något som jag har inte gjort eftersom jag startar alltid bilen med glödstiften igång efter att jag startar bilen.
Idag startade jag bilen direkt och då lyste gul kylarvätska lampan, dock släcktes den efter ett par sekunder och när den var varm och man startade direkt lyste inte lampan endast när bilen inte har varit igång ca 1 timme.

Vad kan detta bero på?

Precis som personen sade innan mig så ska  man kolla kylarvätskan!   Annars så kan du slappna av smile

Är det vanligt att kylarvätskan kan minskas? Eftersom jag har inte märkt att det läcker någonstans.

Mig veterligen normalt att det med tiden försvinner lite.

BarreM skrev:
Hur vet jag vad för kylarvätska jag behöver att köpa som är passande till min bil och som finns där nu?
Mvh

Brukar kunna stå i handboken tex.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
BarreM
6 december 2020 · 15 Inlägg

Mack skrev:

BarreM skrev:

Nybergrobin skrev:

Precis som personen sade innan mig så ska  man kolla kylarvätskan!   Annars så kan du slappna av smile

Är det vanligt att kylarvätskan kan minskas? Eftersom jag har inte märkt att det läcker någonstans.

Mig veterligen normalt att det med tiden försvinner lite.

BarreM skrev:
Hur vet jag vad för kylarvätska jag behöver att köpa som är passande till min bil och som finns där nu?
Mvh

Brukar kunna stå i handboken tex.

Tack så mycket!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang