Audi s-tronic motorstopp

Qimi10
7 december 2020 · 5 Inlägg

Hej!
Under ett par veckors period har min bil börjat bete sig konstigt. Så fort jag lägger den i D(drive) och ska rulla iväg så kan bilen helt plötsligt dö, den stängs av helt, som att jag får motorstopp. ibland kan den ”rädda sig” att den inte dör utan bara hackar oo sen kör jag iväg. Ingen lyckas hitta felet i och med inga felkoder som visas. Händer inte alltid men har börjat hända oftare nu. Det är en Audi 3.0 2013 s-tronic låda.
Någon som har erfarenhet av liknande problem eller i övrigt kan komma med hjälp ? Tack på förhand

Senast redigerat av Qimi10 (7 december 2020)

martinl98
21 april 2021 · 1 Inlägg

Har samma problem i min A4 2013 med 3.0Tdi och S-tronic. Har du lyckats lösa problemet?

dywcia007
28 juli 2021 · 1 Inlägg

Hej, har ni löst problemet? Har samma problem audi a5 3.0 tdi stronic...

Qimi10
16 september 2021 · 5 Inlägg

Jag har fått en felkod som leder... Clutch pressure at limit, mekaniker säger att det är kopplingen

Ahlalleo98
5 augusti 2023 · 1 Inlägg

Hittade ni något fel nån gång? Har en bil med exakt samma problem.
Lägger i drive och känns som att kopplingen lägger ur och i hela tiden fast man har bromsen nere försöker man köra iväg så kan det väldigt ryckigt gå att komma iväg eller så blir det motorstopp

Qimi10
6 augusti 2023 · 5 Inlägg

Enligt "Audi" skulle det vara hela växellådan men ja det skulle kosta en hel del för mig så jag valde att sälja den så som den var. Audi är en underbar bil men växellådan (S-Tronic) är rena piss lådan enligt mig

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang