Saab -93 03. Fel på spolarvätska

PeterHultman1
25 december 2020 · 5 Inlägg

Spolarvätska problem
Hej.
Min son har Saab 9-3 03. Problemet är att pumparna till Spolarvätskan fungerar bara om jag tar bort + kabeln på batteriet och sätter tillbaks det. Men då fungerar bara pumparna en gång. När jag sen tar ut nyckeln och sätter i den igen på tändningen så fungerar dom inte. Sen så måste jag ta bort + kabeln igen för att dom ska fungera men fortfarande bara en gång. Någon som har en ide vad det kan vara?

PeterHultman1
25 december 2020 · 5 Inlägg

Glömde skriva att jag har bytt relä men det är fortfarande samma sak.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 december 2020 · 14 007 Inlägg

PeterHultman1 skrev:
Spolarvätska problem
Hej.
Min son har Saab 9-3 03. Problemet är att pumparna till Spolarvätskan fungerar bara om jag tar bort + kabeln på batteriet och sätter tillbaks det. Men då fungerar bara pumparna en gång. När jag sen tar ut nyckeln och sätter i den igen på tändningen så fungerar dom inte. Sen så måste jag ta bort + kabeln igen för att dom ska fungera men fortfarande bara en gång. Någon som har en ide vad det kan vara?

Kan väl aldrig tänka mig att det är fel på "Spolarvätskan" som du skriver i rubriken. Vad skulle felet i så fall vara med den?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Xebers76
25 december 2020 · 2 250 Inlägg

Ljusvredet i rätt läge?

Christian S
26 december 2020 · 4 815 Inlägg

PeterHultman1 skrev:
Spolarvätska problem
Hej.
Min son har Saab 9-3 03. Problemet är att pumparna till Spolarvätskan fungerar bara om jag tar bort + kabeln på batteriet och sätter tillbaks det. Men då fungerar bara pumparna en gång. När jag sen tar ut nyckeln och sätter i den igen på tändningen så fungerar dom inte. Sen så måste jag ta bort + kabeln igen för att dom ska fungera men fortfarande bara en gång. Någon som har en ide vad det kan vara?

till vad? vindrutan eller strålkastarna?
om det är till strålkastarna du menar så går det inte att spola flera gånger snabbt efter varandra utan det måste gå en viss tid emellan.
sedan så är det olika pumpar till vindrutan och strålkastarna.

Xebers76 skrev:
Ljusvredet i rätt läge?

spolningen till vindrutan ska fungera i alla lägen, däremot så funkar bara spolningen till strålkastarna i halvljus eller auto läge om bilen har sådant.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
husseman
26 december 2020 · 1 577 Inlägg

Hmm, ja spolarvätskan må vara Feltema, men det är nog inte problemet.  O pumparna går efter batterireset.  Lite knivigt, men jag gissar på att nån pump drar för mkt. kräm, o inte får vara med att leka mera. Bara en gissning..
mvh/husse

PeterHultman1
5 januari 2021 · 5 Inlägg

Vettemannen skrev:

PeterHultman1 skrev:
Spolarvätska problem
Hej.
Min son har Saab 9-3 03. Problemet är att pumparna till Spolarvätskan fungerar bara om jag tar bort + kabeln på batteriet och sätter tillbaks det. Men då fungerar bara pumparna en gång. När jag sen tar ut nyckeln och sätter i den igen på tändningen så fungerar dom inte. Sen så måste jag ta bort + kabeln igen för att dom ska fungera men fortfarande bara en gång. Någon som har en ide vad det kan vara?

Kan väl aldrig tänka mig att det är fel på "Spolarvätskan" som du skriver i rubriken. Vad skulle felet i så fall vara med den?

/Benny

Hej Benny.
Glömde skriva att det är till vindrutan som det inte fungerar.

//Peter

PeterHultman1
5 januari 2021 · 5 Inlägg

Xebers76 skrev:
Ljusvredet i rätt läge?

Testade det men det fungerar fortfarande inte tyvärr.

//Peter

PeterHultman1
5 januari 2021 · 5 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, ja spolarvätskan må vara Feltema, men det är nog inte problemet.  O pumparna går efter batterireset.  Lite knivigt, men jag gissar på att nån pump drar för mkt. kräm, o inte får vara med att leka mera. Bara en gissning..
mvh/husse

Hej Husse.

Då tar jag bort pumparna och mäter om någon drar mer än den andra.. Tack för alla tips.

//Peter

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang