Byta stereo volvo v70

d.fagersten
18 januari 2022 · 150 Inlägg

Lånar tråden lite..

Har en likadan bil med HU850 och Navi, fick inte största högtalarpaketet.
Min stereo har gett upp igen bara 5?år gammal så måste byta. Skrapar i alla högtalare som en felinställd radio 😄
Kollat på Bluepower är de verkligen så dåliga?

Funderar också på om felet inte är stereon utan slutsteget? Hur får man reda på det?

Kör lite av varje ;)
Brådhis * Voff voff *
19 januari 2022 · 10 244 Inlägg

d.fagersten skrev:
Lånar tråden lite..

Har en likadan bil med HU850 och Navi, fick inte största högtalarpaketet.
Min stereo har gett upp igen bara 5?år gammal så måste byta. Skrapar i alla högtalare som en felinställd radio 😄
Kollat på Bluepower är de verkligen så dåliga?

Funderar också på om felet inte är stereon utan slutsteget? Hur får man reda på det?

Om det skrapar och är dåligt ljud är det oftast kabeln mellan stereon och originalslutsteget (sitter under passagerarsätet). Kabeln har DIN-kontakter i ändarna och är av rätt halvdan kvalitet, iaf om den utsätts för lite drag och böjning vid kontakterna. Prova att böj lite på kabeln både vid stereon och vid slutsteget så märker du snabbt om det är den.

Den fanns iaf förut att köpa från Volvo för rätt humana pengar.

Bluepower ja... Jag har faktiskt en Bluepower i min V70 (2007). Jag köpte den beggad för typ 1000:- och då är den helt okej. Hade jag betalat fullt pris hade jag varit rejält missnöjd. Inte för att den inte fungerar, utan för att den inte är så pass premium att det känns motiverat.

Den är lite småslö i menyer och ljudet är helt okej, men inte mer... Men smidigt att kunna streama från telefonen och så lite kul att ha back-kamera.

Supporten från Bluepower existerar inte. Har mailat dom flera gånger om att köpa navigations-kortet till den (saknades när jag köpte min) men dom har inte ens svarat.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
d.fagersten
19 januari 2022 · 150 Inlägg

Hej tack för svar 👍👍

Jag märkte faktiskt idag att ljudet kom och gick och påverkades om man körde över brofästen ojämnheter mm så när jag kom hem så juxade jag med slutsteget och kablarna, jag fick inte ljudet bättre men jag hörde att det påverkades direkt när jag rörde kablarna. Främst var det den kabeln som ser ut som en antennkabel typ (vitaktig)
Ska lossa stereon och se om det bara är glapp , vet att det är tajt där bakom och jag kanske tryckt till det lite fel när jag hade ute stereon för några år sedan så ska absolut kolla detta.

Kabeln du menar man ska byta måste vara den vitaktiga?

Kör lite av varje ;)
Brådhis * Voff voff *
19 januari 2022 · 10 244 Inlägg

d.fagersten skrev:
Hej tack för svar 👍👍

Jag märkte faktiskt idag att ljudet kom och gick och påverkades om man körde över brofästen ojämnheter mm så när jag kom hem så juxade jag med slutsteget och kablarna, jag fick inte ljudet bättre men jag hörde att det påverkades direkt när jag rörde kablarna. Främst var det den kabeln som ser ut som en antennkabel typ (vitaktig)
Ska lossa stereon och se om det bara är glapp , vet att det är tajt där bakom och jag kanske tryckt till det lite fel när jag hade ute stereon för några år sedan så ska absolut kolla detta.

Kabeln du menar man ska byta måste vara den vitaktiga?

Precis, den är ljusgrå om jag minns rätt.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Jonte66
28 januari 2022 · 54 Inlägg

En sådan här burk passar väl bra.
https://www.youtube.com/watch?v=-OxMU1vJabk

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang