Volvo v50 hjälp motorn värms inte upp.

husseman
16 januari 2021 · 1 577 Inlägg

Low skrev:
Catan, har själv besiktat en gammal BMW med dåliga Kattar = höga avgasvärden. Tankade bara etanol och bensin så gick den igenom.

Stor risk att du sitter här nästa år🤣

Hmm, är din BMW en Flexifuel? - nåt säger mig att du hällde i Etanol BARA för att få igenom din Bensinbil.  Då snackar vi rent fusk, vilket inte ja bryr mig om. Men att tanka en Flexifuelbil med ett bränsle den är tillverkad för att gå på, är inte fusk..bara smart. Hoppas du fattar skillnaden.

Mvh/husse

Low
16 januari 2021 · 3 296 Inlägg

husseman skrev:

Low skrev:
Catan, har själv besiktat en gammal BMW med dåliga Kattar = höga avgasvärden. Tankade bara etanol och bensin så gick den igenom.

Stor risk att du sitter här nästa år🤣

Hmm, är din BMW en Flexifuel? - nåt säger mig att du hällde i Etanol BARA för att få igenom din Bensinbil.  Då snackar vi rent fusk, vilket inte ja bryr mig om. Men att tanka en Flexifuelbil med ett bränsle den är tillverkad för att gå på, är inte fusk..bara smart. Hoppas du fattar skillnaden.

Mvh/husse

Självklart så förstår jag skillnaden.

Men även en flexifuel skall kunna gå igenom besiktningen med bensin, så som den är designad för. Den är ju annars " defekt" om den inte kan göra det.

husseman
16 januari 2021 · 1 577 Inlägg

Hmm, mjo, men har man möjligheten att själv välja bränsle o man vet att katten e´kass - skulle du åka till bilprovningen på bensin... o få 2,a på avgasvärden?  Eller skulle du välja E85 o åtminstone slippa byta kat.?  Ja, vet va hade valt. O det rullar många bilar i detta land, som är defekta - om man
anser att detta är viktigt.

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang