Problem med ljudanläggning, Carminat Cabasse Tronic Renault Laguna MK3

Mathias_E
15 januari 2021 · 11 Inlägg

Hej!

Jag har fått problem med min mediaenhet/cd-växlare i bilen. En dag när jag körde bilen så gick det enbart att starta och stänga av "radion" på on/off-knappen, inga övriga knappar funkade och inga lampor lyste på enheten. Det gick att höja och sänka ljudet samt lyssna, men inte byta, på en kanal via spaken på ratten. Så radion funkar uppenbarligen men inte knappar och övrigt.

Köpte då en ny enhet då jag antog att det blivit något fel på den gamla men felet återstår fortfarande. Ibland då hör man att cd-växlaren startar och det låter som att den växlar skivor men det går fortfarande inte att lyssna på något. Någon som har en idé vad problemet kan vara?

https://forumbilder.com/images/2021/01/15/s-l1600.jpg

xXSammy
15 januari 2021 · 6 569 Inlägg

Den nya enheten behöver mest troligt programmeras in i bilen

Oftast med nyare bilar kan det hjälpa med en uppdatering av enheten, innan den byts ut

De/Dem
Mathias_E
26 januari 2021 · 11 Inlägg

xXSammy skrev:
Den nya enheten behöver mest troligt programmeras in i bilen

Oftast med nyare bilar kan det hjälpa med en uppdatering av enheten, innan den byts ut

Kanske kan vara något sånt. Märkligt att det plötsligt hände från en dag till en annan? Bilen är från 2008 så det är ju lite konstigt att den ska behöva en uppdatering, om den nu inte kan "låsa" sig på något sätt. Eftersom det blir samma fel då jag kopplar in den nya enheten så känns det som att något har hänt i själva bilen. Får fråga på Renault om de har varit med om något liknande..

/M

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang