Kinesiska NIO kommer med solidstate batteri

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 januari 2021 · 17 455 Inlägg

KenthIJ skrev:
Kinesiska NIO (text...)

Du, jag har sett Kinesiska elbilar på nära håll. Lösningarna under huven lämnar en del att önska om man uttrycker sig i försiktiga ordalag.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
KenthIJ
17 januari 2021 · 1 445 Inlägg

Hybrid_ skrev:

KenthIJ skrev:
Kinesiska NIO (text...)

Du, jag har sett Kinesiska elbilar på nära håll. Lösningarna under huven lämnar en del att önska om man uttrycker sig i försiktiga ordalag.

:-) eller kanske snarare :-(

Men det verkar väl kanske ändå som att de kan vara ganska långt framme med själva solidstate batteriet?

Toyota planerar väl att visa ett solidstate batter under OS till sommaren (om det nu blir något).
Toyota sade sig väl kunnat visa ett redan sommaren 2020 om det blivit nåt OS då. Verkar ju iofs konstigt att de skulle "hålla på" det ett helt år om de nu låg så långt fram

torpis Forummoderator
18 januari 2021 · 10 572 Inlägg

Jag tror solid state är en bit bort med motiveringen att jag som modellflygare inte sett röken av dom än. Vi brukar alltid få tag i det senaste till hysteriska priser och initialt tveksam prestanda och hållbarhet. Men här är det tomt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang