motor

linkan_lindkvist
18 januari 2021 · 1 Inlägg

Hej jag undrar hur mycket jag kan få för min mercedes diesel 220d. motorn har varit renoverad en gång i tiden går bra har suttit i min a_traktor men tog ut den för jag ska in med en d24. jag tror de är en 4 cylindrig motor

Senast redigerat av linkan_lindkvist (18 januari 2021)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 januari 2021 · 17 380 Inlägg

Läs reglerna. Gör om inlägget. Det var i princip otydbart

/Mod.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Steff240
18 januari 2021 · 1 005 Inlägg

Varför byta en fungerande bra motor mot världens sämsta dieselaggregat?

Nåväl, nån tusenlapp eller 2 borde gå att få för den om den är komplett och inte slutkörd tycker jag.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 januari 2021 · 17 380 Inlägg

Steff240 skrev:
Varför byta en fungerande bra motor mot världens sämsta dieselaggregat?

Nåväl, nån tusenlapp eller 2 borde gå att få för den om den är komplett och inte slutkörd tycker jag.

Hehe. En notoriskt svårstartad och törstig D24:a kan bli en utmaning för TS! Bättre att behålla Mercedes-snurran i traktorn. Fungerar den bra så är den outslitlig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Utmarks-Loke
18 januari 2021 · 5 813 Inlägg

220D, pratar vi den gamla utan turbo som hade runt 60hk då? I såna fall är kanske D24 inte så illa ändå. Men hur mycket motorn är värd beror ju på skicket. "Renoverad" kan innebär allt från ny ventilkåpspackning och packboxar till borrade cylindrar och överdiemsionskolvar. Men om det är den gamla motorn och den är i bra skick går den kanske att sälja för någon tusenlapp till någon gubbe som håller på med W115 och andra gamla MB

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang