Tips på rolig kombi, max 100k

Ravil
18 januari 2021 · 92 Inlägg

Tjenare tjenare har kört runt i min 945 nu alldeles förlänge och vill köpa nyare bil men hittar inget som faller i smaken. Trött på att köra gammalt, obekvämt och dyrt. Kollat på V70 II men då blir man ju stämplad som bottenskrap i pannan, så jag undrar om ni har några tips om en stor kombi, skön o köra och gå att få riktigt fet
Mvh isak

/ Lade till budget i rubrik /Mod

Senast redigerat av Hybrid_ (19 januari 2021)

Volvo 945 "Se ltt" (1998)
Utmarks-Loke
18 januari 2021 · 5 809 Inlägg

Chrysler 300C kanske?

Steff240
18 januari 2021 · 1 005 Inlägg

Mercedes w211 eller w212 med några goa fälgar kan ju vara najs roll

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 januari 2021 · 17 379 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Chrysler 300C kanske?

Billiga bilar idag. Och totalt opålitliga när det kommer till elfel/kvalitet. Tro mig. Min som jag köpte helt ny 2009 löste FB in till slut... Den startade aldrig mer.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 januari 2021 · 17 379 Inlägg

Men har man budget så Audi S6 Avant? Inte för jag är någon större fan av dessa men pigga är de. Ska man hålla sig på en mer sansad nivå så MB E430 V8? Bra med pulver. Troligen svårt att hitta någon som inte rosten tagit.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
torsen
18 januari 2021 · 7 198 Inlägg

Jaguar Estate/Ford Mondeo Combi(samma bil, men olika sminkade)(även Mazda Tribute delar motorn).
Honda Legend Combi.

caromania Forummoderator
18 januari 2021 · 9 296 Inlägg

torsen skrev:
Jaguar Estate/Ford Mondeo Combi(samma bil, men olika sminkade)(även Mazda Tribute delar motorn).
Honda Legend Combi.

Finns det?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hilmer
18 januari 2021 · 1 776 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Chrysler 300C kanske?

Billiga bilar idag. Och totalt opålitliga när det kommer till elfel/kvalitet. Tro mig. Min som jag köpte helt ny 2009 löste FB in till slut... Den startade aldrig mer.

Märkligt sammanträffande (eller inte!?) har en kollega som har en Voyager (osäker på årgång) som dom haft stående i några år nu, går inte heller att få till att gå igång trots att den varit på flera verkstäder (ink märkesverkstad) plus hemmapulare, den står där den står.
Vill minnas att allt började med att den sporadiskt stängde ner sig och till sist stannade den för gott...

Ber om ursäkt för OT!

Senast redigerat av Hilmer (18 januari 2021)

Off
18 januari 2021 · 101 Inlägg

Mercedes S211 E320 CDI verkar vara trevliga bilar som håller länge och dugligt med krut. God potential för mer krut också. Kostar inte vidare mycket heller.

Senast redigerat av Off (18 januari 2021)

DHansson
18 januari 2021 · 8 Inlägg

Subaru legacy 4 generation

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 januari 2021 · 17 379 Inlägg

Off skrev:
Mercedes S211 E320 CDI verkar vara trevliga bilar som håller länge och dugligt med krut. God potential för mer krut också. Kostar inte vidare mycket heller.

Skatten...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Utmarks-Loke
18 januari 2021 · 5 809 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Off skrev:
Mercedes S211 E320 CDI verkar vara trevliga bilar som håller länge och dugligt med krut. God potential för mer krut också. Kostar inte vidare mycket heller.

Skatten...

Folk med hjärna kör bil med stjärna.

mb_pucken
18 januari 2021 · 5 083 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Off skrev:
Mercedes S211 E320 CDI verkar vara trevliga bilar som håller länge och dugligt med krut. God potential för mer krut också. Kostar inte vidare mycket heller.

Skatten...

Skatten är väldigt tråkig. Blir bättre med v6 diesel med partikelfilter dock.
Finns en anledning att min c-klass ersätts av en Nissan Micra på vintern, förutom vägsalt..

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
amazinjoey
18 januari 2021 · 1 138 Inlägg

Audi RS6, fetare kombi får du inte

Utmarks-Loke
18 januari 2021 · 5 809 Inlägg

mb_pucken skrev:

Hybrid_ skrev:

Off skrev:
Mercedes S211 E320 CDI verkar vara trevliga bilar som håller länge och dugligt med krut. God potential för mer krut också. Kostar inte vidare mycket heller.

Skatten...

Skatten är väldigt tråkig. Blir bättre med v6 diesel med partikelfilter dock.
Finns en anledning att min c-klass ersätts av en Nissan Micra på vintern, förutom vägsalt..

Usch, tänk på krocksäkerheten i vinterväglaget, när du åker omkring i en sån konservburk

mb_pucken
18 januari 2021 · 5 083 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:

mb_pucken skrev:

Hybrid_ skrev:

Skatten...

Skatten är väldigt tråkig. Blir bättre med v6 diesel med partikelfilter dock.
Finns en anledning att min c-klass ersätts av en Nissan Micra på vintern, förutom vägsalt..

Usch, tänk på krocksäkerheten i vinterväglaget, när du åker omkring i en sån konservburk

Ja den är inte mycket att hurra över skulle jag tro. Fördelen är att man har det i bakhuvudet och kör försiktigare med avstånd osv.
Förutom det så är det fan bästa bilen jag haft. Driftsäkerhet som heter duga, vart i familjen i flera år och många mil nu och så när som på lite plåt och en styrled så har den rullat problemfritt.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Jokabsson
18 januari 2021 · 1 172 Inlägg

Rekommenderar Mazda 6 2.5. Jag köpte själv en sådan nyligen, halvkombin från 2008. 2.5an är ofta rikligt utrustad, bra ljud i Bose-stereon, kvick och gillar att varvas. Jag blev positivt överraskad av bottendraget då den är känns piggare än min gamla BMW 325a i låga varv! Halvkombin lastar lätt 4 däck men kombin är givetvis mycket mer praktisk.

Smäll på 19-tummare och sänk så har du en "fet" bil som dessutom är driftsäker smile

Senast redigerat av Cracksoup (18 januari 2021)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Lucif3r
19 januari 2021 · 2 183 Inlägg

V70 T5!
... Vadå? partisk? Nej inte alls! *visslar oskyldigt*

Cuefa Ain't no place like home...
19 januari 2021 · 4 628 Inlägg

Ravil skrev:
Tjenare tjenare har kört runt i min 945 nu alldeles förlänge och vill köpa nyare bil men hittar inget som faller i smaken. Trött på att köra gammalt, obekvämt och dyrt. Kollat på V70 II men då blir man ju stämplad som bottenskrap i pannan, så jag undrar om ni har några tips om en stor kombi, skön o köra och gå att få riktigt fet
Mvh isak

Vad ligger budget på?
En AMG kombi är väl något av det roligaste man kan köpa för rimliga pengar. Sjukt fin sång i V8an och de går sjukt bra.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Ravil
19 januari 2021 · 92 Inlägg

Cuefa skrev:

Ravil skrev:
Tjenare tjenare har kört runt i min 945 nu alldeles förlänge och vill köpa nyare bil men hittar inget som faller i smaken. Trött på att köra gammalt, obekvämt och dyrt. Kollat på V70 II men då blir man ju stämplad som bottenskrap i pannan, så jag undrar om ni har några tips om en stor kombi, skön o köra och gå att få riktigt fet
Mvh isak

Vad ligger budget på?
En AMG kombi är väl något av det roligaste man kan köpa för rimliga pengar. Sjukt fin sång i V8an och de går sjukt bra.

Ingen sjuk budget är de inte , tänkte köpa till sommar då jag går ur skolan då. Tänkte inte sälja 940n heller så tänkte la Max 100tusen

Volvo 945 "Se ltt" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang