9-3 Aero som får kärlek av mig, ska inte ta åt mig all ära på framgångar dock. Fått hjälp av en god vän och en morbror med för mycke tid på händerna (not) heh

Hämtad på trailer i oktober 2020, köpt med spikad motor och andra fel

Ingen kassett och sopslut batteri

Inrullad och redo för felsökning

Bytte batteri och stoppade i kassett för att ens se om den startade, vilket den gjorde. Spottade ur sig otroligt mycket olja. Visade sig att oljekylaren hade fått sig ett rejält stenskott. Efter den var bytt gick motorn faktiskt väldigt bra, teorin är att när de hydrauliska ventilerna inte fick ordentligt med olja (pga läckaget) så kärvade en ventil.

In i varm-verkstaden när hösten kickade in ordentligt. Bromsarna var MYCKET svampiga, krängningshämmarstagen på båda sidor var av samt vänster framfjäder var av.

Gamla fjädrarna, som tur var kom jag över en reservdelsbil (9-3 sport edt) för en tusing. Ganska skönt att plocka prylar rätt över utan att skriva inköpslista och masa sig över till skroten.

Rivning av bromsar

Målade på med rostätare, stålborstade och plocka i princip bort hela hjulupphängningen fram då den var MYCKET fräschare på reservdelsbilen. Målat med tröskelmassa i alla hjulhusen oxå.

Byte av multirem, spännrulle och packboxen vid vevaxeln.

Plocka bort Viggenkjolarna och hittade en liten trevlig överraskning, jaja blir å svetsa.

"Nya" Fjäderbenen renoverade och målade med hammarlack

Målade nya bromssköldarna bak.

Nya pjucksen 

Låt oss uppskatta den fina inredningen i dessa bilar (kolfibret kommer ifrån reservdelsbilen)

Renoverade ok med nya Boschskivor och ATE belägg. Köper bara Mekonomens bästa för denna bil.

Blir egenbyggt 3" med Japsdämpare på slutet, freebasar de som ini h-vete så de kan gå hur som.

Efter en j*vla lång tid fick den komma ned på temporära sulor. Svårt att ha projekt 3 timmar hemifrån samtidigt man ska kombinera med att gå i gymnasiet.

Tjena, är amatör och är för ivrig, för korta hjulbultar när jag skulle ta en runda runt gården heh. Nåväl, minimal exteriör skada och en liten buckla på bromsskölden...
Projektet är i full gång när du läser detta. Ska dra till garaget direkt efter jag lagt upp denna projekt-tråd.
En speciell bil, en speciell känsla