2a på lysviddreglering (xenon) - 04 Audi A6 C5 1.8T Quattro

Saitham
23 januari 2021 · 31 Inlägg

Hej!

Fick en tvåa på lysviddsregleringen när jag besiktade Audin. Jag var nämligen medveten om problemet men har kört med säkringen utdragen för att blunda för det. Nåväl... Jag får väl fixa det då! roll

Jag tog bort hjulet och såg direkt att "armen" till sensorn var av, och tänkte att det är lika bra att byta ut alltihop. Beställde därmed ett kit inklusive sensor och armen men dessvärre levererade Autodoc fel så jag fick bara sensorn...

Jag provade hur som helst att montera sensorn ändå för att se om varningslampan i instrumentpanelen skulle försvinna, och det gjorde den inte! Näsa steg är givetvis att returnera den felaktiga leveransen och få ett helt kit med övriga komponenter, men samtidigt börjar jag ju tvivla på att det bara är sensorn och armen som var defekt?

Är systemet så känsligt att varningslampan i instrumentpanelen ger utslag bara för att armen inte är kopplad till sensorn? Eller innebär detta att jag har större problem än bara sensorn?

Senast redigerat av Saitham (23 januari 2021)

zipp01
23 januari 2021 · 9 Inlägg

Tror att felkoden måste raderas med dator. Sitter sensor både fram & bak.(likadana) På autodoc är armen med på bild men den följer inte med. Kostar drygt 500 kr på Vag den där armen.

Saitham
24 januari 2021 · 31 Inlägg

zipp01 skrev:
Tror att felkoden måste raderas med dator. Sitter sensor både fram & bak.(likadana) På autodoc är armen med på bild men den följer inte med. Kostar drygt 500 kr på Vag den där armen.

Jaså det är så det är... Får kolla upp det men tack för tipset.

Känns ju lite märkligt att man skulle behöva radera en "felkod" som kommer upp i färddatorn i mitten men det kan alltså behövas? D.v.s det är inte en permanent lampa vid hastighets/varvräknaren.

Xebers76
24 januari 2021 · 2 264 Inlägg

Glöm inte att det är ljusinställning som gäller när allt är lagat

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang