Problem med att basen inte spelar

bmwe91
24 januari 2021 · 30 Inlägg

Hej! 

Har kopplat in ett 1000.1 gas pro slutsteg i min bmw e91 06-07. Har originalstereo så därav använt mig utav högnivå-lågnivå omvandlare. Provspelade efter inkoppling och allting fungerade tills batteriet i bilen tog slut (det var nästan tomt från start), när jag laddat batteriet över natten och skulle spela för att ställa in steget så fungerade inte basarn (2x12 tum). Så nu har jag dubbelkollat alla kablar och vet inte mer vad jag ska göra. Steget lyser och har mätat att den får 12V. Några tips på yttligare problem eller fel det skulle kunna vara? Mvh.

Bassiehof
24 januari 2021 · 1 777 Inlägg

Tändningen på när det laddat? Stått utomhus med fruset batteri med låg spänning? Laddat sönder fruset batteri?

bmwe91
24 januari 2021 · 30 Inlägg

När jag provspelade igår så hade batteriet mindre ström än idag, och då spelade den en liten stund. Idag med fullt batteri så spelar den ingenting.

Bassiehof
24 januari 2021 · 1 777 Inlägg

Hur vet du hur mycket ström det är i batteriet? Står bilen utomhus? Är det minusgrader ute? Har du laddat ett fruset batteri?

bmwe91
24 januari 2021 · 30 Inlägg

Bilen står i varmgarage med ctek laddare. minusgrader utomhus absolut, men bilen har stått i varmgarage i bra över 3 dagar innan laddaren kopplades in

bmwe91
24 januari 2021 · 30 Inlägg

Men steget får ström, därför bör det finnas nog mycket för att spela basarna eller?

Bassiehof
24 januari 2021 · 1 777 Inlägg

Den kanske får spänning, men hur vet du att den får ström?

bmwe91
24 januari 2021 · 30 Inlägg

Det jag har upptäckt är att batteriet inte verkar helt friskt, den har aldrig laddad ur helt förutom igår, då jag spelade basen i högst 3min innan batteriet tog slut. Nästa steg lär väl bli att göra ett konditionstest och se ifall batteriet behöver bytas.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang