Råd om motorbyte

Growler
23 februari 2021 · 2 Inlägg

Har fått motorproblem (dåligt vevaxellager) på min bil och skulle behöva byta motor. Funderar dock på om det är värt det, eller om jag ska sälja den som repobjekt alternativt skrota den. Har inte något garage själv så enda lösningen är att hitta någon billig verkstad som kan byta ut motorn till en likvärdig.

Någon som har koll på ungefär vad ett motorbyte skulle kosta och någon lämplig verkstad i Stockholmsområdet? vet att det är svårt att uppskatta men på ett ungefär.

En begagnad fungerande motor kostar runt 5000kr. Tror ni att det går att få arbetskostnaden för under 10 000kr eller är det bara att glömma?

Tacksam för hjälp.

johanbrolin
23 februari 2021 · 108 Inlägg

Vad gäller det för bil? smile

Stora fötter - Stora skor
Growler
23 februari 2021 · 2 Inlägg

En Jaguar XJ6 4.0 från 1996.

panda666
23 februari 2021 · 4 250 Inlägg

Hittills bästa och billigaste verkstan som jag brukar gå till och rekommenderar alla att gå till heter spånga bilverkstad som ligger i veddesta nära barkarby i stockholm, rekommenderar dom då du bor i stockholm enligt denna sida. Folk där har runt 30+ år av meck erfarenhet så dom kan allt. Skulle lätt kunna tro att det finns inte billigare eller bättre verkstad i hela stockholm, ring och fråga;)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang