Ang. Ny Radio Audi A3 2013

MansAx
26 februari 2021 · 60 Inlägg

Hej,

Jag har problem med min radio till min Audi A3 2013 och funderar på att byta ut den. Den stänger av-, och på sig hela tiden och vill köpa en ny inför en eventuell försäljning.

Vart kan jag hitta en ny? Jag vill helst inte punga ut 12 000:- för en ny i original. Kan jag köpa en ny och åka med den till en verkstad så att dom installerar den?

Tack för svar, är lite ny på det här med bilar.

Mvh,
Måns

Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 februari 2021 · 13 674 Inlägg

åk till en lokal bilstereo affär  och be dom plocka fram något som passar din plånbok.. 

orginal är ju skräp mot en eftermarknads så du lär bli nöjd så länge du håller dig till ett känt märke..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
MansAx
26 februari 2021 · 60 Inlägg

Growe skrev:
åk till en lokal bilstereo affär  och be dom plocka fram något som passar din plånbok.. 

orginal är ju skräp mot en eftermarknads så du lär bli nöjd så länge du håller dig till ett känt märke..

Tack!

Ja, siktar på någon lite mer high tech, det kanske t o m höjer värdet på bilen.

Vet du någon bra i Stockholmsområdet?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 februari 2021 · 13 674 Inlägg

MansAx skrev:

Growe skrev:
åk till en lokal bilstereo affär  och be dom plocka fram något som passar din plånbok.. 

orginal är ju skräp mot en eftermarknads så du lär bli nöjd så länge du håller dig till ett känt märke..

Tack!

Ja, siktar på någon lite mer high tech, det kanske t o m höjer värdet på bilen.

Vet du någon bra i Stockholmsområdet?

LW Audio är den enda jag vet som håller till där borta

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
KSI-Garage Platschef på Hedin Däckdepå i Bålsta
26 februari 2021 · 1 366 Inlägg

Ett alternativ om du vill ha tag i en originalstereo är att kolla på bildelsbasen.se efter en beg original. Annars så finns det mycket att välja på BRL.se, de har många gånger även nödvändigt kablage så originalknapparna i ratten också funkar med den nya eftermarknadsstereon.

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 februari 2021 · 13 674 Inlägg

vw_audi skrev:
Ett alternativ om du vill ha tag i en originalstereo är att kolla på bildelsbasen.se efter en beg original. Annars så finns det mycket att välja på BRL.se, de har många gånger även nödvändigt kablage så originalknapparna i ratten också funkar med den nya eftermarknadsstereon.

Problemet är att brl inte finns i stockholm...   

det är ju inte direkt att uppfinna hjulet heller..  det är en stereo.. 

jag kör ju en Android stereo som passar smäck i orginalhålet från wish   låter superbra.. finns dock några svagheter som gör att jag inte tycker att det är en ersättning som ersätter en orginal stereo till 100%  vilket en eftermarkanads stereo från tex pioneer där man får allt man behöver i en enhet. utan krångel.

men eftersom han efterfrågade någon som kan montera det så ska han själv klart kontakta företaget och be om en färdig lösning för att ersätta enheten. 

sen vilket företag det är spelar nog inte skitstor roll..   men Lw är nog den enda jag känner till i stockholm...   jag har ju mindre än 1km till brl så jag hamnar ju alltid där när jag behöver något.

men finns inget nära stockholm..   Örebro är närmast.    vilket kanske är lite i längsta laget för en stereo...    iof kan man gå ett varv runt slottet och njuta av vårat fina slott.. men iövrigt suger denna stad smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
spillolja
27 februari 2021 · 4 014 Inlägg

Sälj den som den är

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
MansAx
1 mars 2021 · 60 Inlägg

Growe skrev:

MansAx skrev:

Growe skrev:
åk till en lokal bilstereo affär  och be dom plocka fram något som passar din plånbok.. 

orginal är ju skräp mot en eftermarknads så du lär bli nöjd så länge du håller dig till ett känt märke..

Tack!

Ja, siktar på någon lite mer high tech, det kanske t o m höjer värdet på bilen.

Vet du någon bra i Stockholmsområdet?

LW Audio är den enda jag vet som håller till där borta

Tack!

Hittar inte jättemycket på deras hemsida. Har dem mer på plats? Får väl kanske bara ringa dom och kolla.

MansAx
1 mars 2021 · 60 Inlägg

Growe skrev:

vw_audi skrev:
Ett alternativ om du vill ha tag i en originalstereo är att kolla på bildelsbasen.se efter en beg original. Annars så finns det mycket att välja på BRL.se, de har många gånger även nödvändigt kablage så originalknapparna i ratten också funkar med den nya eftermarknadsstereon.

Problemet är att brl inte finns i stockholm...   

det är ju inte direkt att uppfinna hjulet heller..  det är en stereo.. 

jag kör ju en Android stereo som passar smäck i orginalhålet från wish   låter superbra.. finns dock några svagheter som gör att jag inte tycker att det är en ersättning som ersätter en orginal stereo till 100%  vilket en eftermarkanads stereo från tex pioneer där man får allt man behöver i en enhet. utan krångel.

men eftersom han efterfrågade någon som kan montera det så ska han själv klart kontakta företaget och be om en färdig lösning för att ersätta enheten. 

sen vilket företag det är spelar nog inte skitstor roll..   men Lw är nog den enda jag känner till i stockholm...   jag har ju mindre än 1km till brl så jag hamnar ju alltid där när jag behöver något.

men finns inget nära stockholm..   Örebro är närmast.    vilket kanske är lite i längsta laget för en stereo...    iof kan man gå ett varv runt slottet och njuta av vårat fina slott.. men iövrigt suger denna stad smile

Haha för mig är det en rätt stor grej då jag inte är så bra på detta. Helst skulle jag bara vilja åka och lämna in den, få en ny stereo och komma undan med mindre än 5 000:- totalt med en fungerande bra stereo.

Tycker det hela känns lite som en djungel. Men uppskattar verkligen all hjälp jag får härifrån.

MansAx
1 mars 2021 · 60 Inlägg

vw_audi skrev:
Ett alternativ om du vill ha tag i en originalstereo är att kolla på bildelsbasen.se efter en beg original. Annars så finns det mycket att välja på BRL.se, de har många gånger även nödvändigt kablage så originalknapparna i ratten också funkar med den nya eftermarknadsstereon.

Intressant, tack!

Helst hade jag velat åka till en one-stop-shop där jag kan peka på en stereo som dom sen installerar.. smile

Vet du om det finns i Stockholmstrakten?

Bassiehof
1 mars 2021 · 1 777 Inlägg

Det är i vanlig ordning bara att googla, men Backes billjud har installerat ljud i tävlingsbilar.

Brådhis * Voff voff *
1 mars 2021 · 10 245 Inlägg

Bassiehof skrev:
Det är i vanlig ordning bara att googla, men Backes billjud har installerat ljud i tävlingsbilar.

Backes är ju närmast legendariska i Stockholm. smile

Även https://caraudiocenter.se/ är bra att ha och göra med.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang