Fartkamera o reflexjacka

Warlevik
27 februari 2021 · 3 Inlägg

Jag har under en längre tid funderat på om en fartkamera lyckas få ansiktet om man har en reflekterande jacka o kanske eventuellt mössa. Kom o tänka på det för när man exempelvis fotar med luren så syns inget annat än jackan på bilden o eftersom fartkameror har en stark blixt så blev jag antar jag att det kan vara liknande.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 februari 2021 · 14 007 Inlägg

Warlevik skrev:
Jag har under en längre tid funderat på om en fartkamera lyckas få ansiktet om man har en reflekterande jacka o kanske eventuellt mössa. Kom o tänka på det för när man exempelvis fotar med luren så syns inget annat än jackan på bilden o eftersom fartkameror har en stark blixt så blev jag antar jag att det kan vara liknande.

Varför funderar du?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Warlevik
27 februari 2021 · 3 Inlägg

Vettemannen skrev:

Warlevik skrev:
Jag har under en längre tid funderat på om en fartkamera lyckas få ansiktet om man har en reflekterande jacka o kanske eventuellt mössa. Kom o tänka på det för när man exempelvis fotar med luren så syns inget annat än jackan på bilden o eftersom fartkameror har en stark blixt så blev jag antar jag att det kan vara liknande.

Varför funderar du?

/Benny

Som sagt, blev allmänt ’fascinerad’ bara om det vore möjligt eller inte.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 februari 2021 · 14 007 Inlägg

Warlevik skrev:

Vettemannen skrev:

Warlevik skrev:
Jag har under en längre tid funderat på om en fartkamera lyckas få ansiktet om man har en reflekterande jacka o kanske eventuellt mössa. Kom o tänka på det för när man exempelvis fotar med luren så syns inget annat än jackan på bilden o eftersom fartkameror har en stark blixt så blev jag antar jag att det kan vara liknande.

Varför funderar du?

/Benny

Som sagt, blev allmänt ’fascinerad’ bara om det vore möjligt eller inte.

Är det bara för att du skall kunna köra fortare än hastigheten på vägen?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Warlevik
27 februari 2021 · 3 Inlägg

Vettemannen skrev:

Warlevik skrev:

Vettemannen skrev:

Varför funderar du?

/Benny

Som sagt, blev allmänt ’fascinerad’ bara om det vore möjligt eller inte.

Är det bara för att du skall kunna köra fortare än hastigheten på vägen?

/Benny

Nej, mer åt hållet ’roligt vetande’.

zzr94092
27 februari 2021 · 4 378 Inlägg

Ah,bara att åka o prova! Kör förbi några stycken kameror försäkerhetsskull ! Sen är det bara att vänta o se om det kommer något brev !

zemet
27 februari 2021 · 4 030 Inlägg

*Detta inlägg innehåller bara gissningar och spekulationer*

Vad jag har hört så skall det vara bra kameror i de moderna fartkamerorna.
Är det sant? Ingen aning

Men jag antar att kamerorna bör vara ganska bra då det skall klara ta bilder med väldigt snabb slutartid och i alla olika typer av ljus.

Jag skulle tro att dem inte blir speciellt påverkade av reflexjackor å dylikt då dem måste klara ta såpass bra bild av förare och reg skylt samtidigt. Reg skylten är ju reflekterande så...

Någon som fotat lite bilar med en bra systemkamera i mörker kan kanske delge sina erfarenheter, jag tänker att det bör vara ganska nära sanningen.

Eller om någon som fått böter kan upplysa oss om kvalitet på bilderna under specifika ljusförhållanden.

husseman
27 februari 2021 · 1 577 Inlägg

Hehe, fördel med MC- då kan man koppla av o slippa bromsa för varje kamera. Fast detta med reflexkläder kan nog funka, fast för att veta så får man prova...så först måste du hitta ett muppskåp som e´aktivt. Sen måste du ha "turen" att bilden är läsbar.- bara 30% av tagna bilder leder till böter. Så du måste ha "tur" för att prova systemet.. fast givetvis så håll dig till måttlig fortkörning. Man vill ju inte sponsra dårhuset i onödan..hehe- Lycka till
mvh/husse

Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 februari 2021 · 13 674 Inlägg

låt någon polare som inte är lik dig att ta din bil och testa..   så märker du efter att par blinkningar senare och några veckor om det fungerade eller inte..

fick hem brev i somras från polisen att min bil kört förbi en fartkamera..  det var inte direkt trevligt skrivit att dom ville veta vem som kört bilen...    skrattade lite funderade på vem som kört eftersom jag alltid har solskyddet nere och huvudet upptryckt bakom det.. 
tog 20min så listade jag ut vem det var... för problemet är att nyckeln  till bilen är väldigt ofta i tändingslåset eller hänger i nyckelskåpet när bilen är på jobbet och många arbetskamrater kör min bil och jag kör deras bilar osv smile

dom försöker genom brevet mer eller mindre få det att framstå att man måste ange vem som kört..    inte direkt jag som får lön för att jobba hos polismyndigheten så överlämnade jobbet till dom smile     chefen är dock benhård när vi kör jobbets fordon..  han tror att dom kommer göra värsta utredningen om man fastnar på kort..    dock kör jag aldrig för fort när jag jobbar.. dumnt att fälla krokben på sig själv.. jag tjänar mer på att köra sakta än fort..  får ju lön efter hur mycekt jag jobbar smile   mest chefen själv som kör för fort hela tiden ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
husseman
27 februari 2021 · 1 577 Inlägg

Hehe, sant. De e´nollorna i Kiruna som ska bevisa vem som körde, antar att de har nån form av polisgrupp som e´lika grymma som "Palmegruppen" till stöd. Vilket givetvis betyder att ärendet läggs ner. Så låt dom ta sitt foto o stoppa upp det nånstans där solen aldrig lyser (rektum). Gött
mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang