Bmw 530, laddar 15,10

Bilproblemet
5 mars 2021 · 284 Inlägg

BMW 530 -07

Laddade 11v, bytte generator och nu laddar den 15,10v

Vad kan vara fel?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 mars 2021 · 17 455 Inlägg

Bilproblemet skrev:
BMW 530 -07

Laddade 11v, bytte generator och nu laddar den 15,10v

Vad kan vara fel?

Laddningen kanske lugnar ner sig när batteriet mår bra igen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Bilproblemet
5 mars 2021 · 284 Inlägg

Jag har laddat upp batteri över natten

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 mars 2021 · 17 455 Inlägg

Batteriet kan vara slut för det. Bör mätas upp med en korrekt batteritestare. En verkstad gör detta för lite fikabullar och några läsk.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Xebers76
5 mars 2021 · 2 264 Inlägg

om du kör några mil och sen testar igen, vad får du för resultat då?

Min gamla Caprice laddade 15.1 volt i början om inte batteriet var rejält laddat innan. La sig snällt på 14.6 efter en stund.

Bilproblemet
5 mars 2021 · 284 Inlägg

Jag tror felet är åtgärdat, fick ner till 14,2.

Jag in med datorn och talade om att batteriet är bytt, då fick jag mer laddningen

zleepy Trucker
5 mars 2021 · 1 391 Inlägg

Hybrid_ skrev:
En verkstad gör detta för lite fikabullar och några läsk.

allså vad är det med detta eviga att verkstäder gör saker för fikabullar och läsk, dom vill ha pengar för utfört arbete.. kanske om man KÄNNER folket på verkstan, så kanske dom vänskapligt hjälper dig för fika och läsk, men ens lokala mekonomen tar visa/mastercard/swish/cash...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Utmarks-Loke
5 mars 2021 · 5 833 Inlägg

zleepy skrev:

Hybrid_ skrev:
En verkstad gör detta för lite fikabullar och några läsk.

allså vad är det med detta eviga att verkstäder gör saker för fikabullar och läsk, dom vill ha pengar för utfört arbete.. kanske om man KÄNNER folket på verkstan, så kanske dom vänskapligt hjälper dig för fika och läsk, men ens lokala mekonomen tar visa/mastercard/swish/cash...

I kundmottagningen är det kört men om man går in genom bakdörren och pratar med mekanikern direkt och sticker några pilsner under näsan på honom kan mycket bli gjort.

husseman
6 mars 2021 · 1 588 Inlägg

Hehe, detta är faktiskt så det funkar om man känner rätt personer..på rätt verkstad. Bullar brukar väl inte funka jättebra, men Wirre o Jäger eller en platta bira- då e´det raka rör som gäller. Fast via slipsnissarna i kundmottagningen, så e´man helt fel ute.. - fast vem vill prata med dom?  De e´meken man vill prata med.
Så funkar jag, o många med mig-  Lycka till
mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang