Haldex strul passat 09 tdi 140 hk

Ronney
7 mars 2021 · 7 Inlägg

Hej igen
Hann inte ens få hem och byta spjällhuset innan nästa bekymmer dök upp. Plötsligt under färd började lampan för antisladd  lysa konstant, tänkte att det är väl bara nått vw glapp men inte det inte. Upptäckte att fyrhjulsdriften var borta. Efter några dagar på det viset så lyckades jag med konststycket att få motorstopp under färd, döm av min förvåning så slocknade antisladdlampan och fyrhjulsdriften var återkommen. Ibland är den kvar några mil ibland någrahundra meter. Provat 5-10 gånger och det funkar alltid. Har aldrig fyrhjulsdrift vid start, måste frambringa ett stopp under färd dock har jag inte stannat på nyckeln, det kanske också fungerar. Har rengjort filter i haldexen men inte bytt olja. Någon som har någon teori? Hört talas om någon solonoid som kanske glappar kan man byta bara den eller är det hela styrboxen till haldexen som måste bytas? Boxen är ju inte jättebillig, har originalnummer till boxen men hittar varken på bildelsbasen eller eBay. Fick även en varningstext på displayen i samma veva om att motoroilsensor inte funkar som den ska.
0003 styrdon, komponent defekt
08c8 styrventil för öppningsgrad
         koppling
         Komponent defekt
Po196 motoroljetempgivare
             Orimlig signal
Hoppas någon har lösningen på mina problem
Mvh Ronney

it_mutt Avstängd
7 mars 2021 · 10 388 Inlägg

Lite kvällslektyr gällande din 0003 & 08c8 iaf;

https://www.haldexrepairs.co.uk/guide-g … -shooting/

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Ronney
9 mars 2021 · 7 Inlägg

Tack för svar men vet inte om jag blev nå klokare. Pratade med VAG idag skall in på felsökning slutet mars. Han trodde på pumpen, men då den funkar periodvis så tycker jag själv att det är långsökt men vad vet jag? Svar inget.

Ronney
9 mars 2021 · 7 Inlägg

Tack för svar men vet inte om jag blev nå klokare. Pratade med VAG idag skall in på felsökning slutet mars. Han trodde på pumpen, men då den funkar periodvis så tycker jag själv att det är långsökt men vad vet jag? Svar inget.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang