Startar ej 740 -88 Lh2.4 b230F

TurbodiezL
8 mars 2021 · 5 Inlägg

Tjena
Skulle behöva hjälp av någon med volvo knowledge, är så att bilen har slutat starta. Har kollat tändstiften, bränsle, tändkablar, kamdrev och vevaxel är nollade korrekt.

Bytte topplockspackning och startade upp den efter det, gick som klockan utan problem. Sen stod den i ca 2 dagar innan jag försökte starta den igen, denhär gången startar den i ca2-3sek innan den baksmäller och dör. Den hostar och har sig men startar inte

Har pratat lite med andra småkunniga och dom säger rotor, fördelare vevaxelgivare och hallgivare kan vara felande, vad tror ni? Vet att det finns många kunniga härikring smile

Mvh
TbZ

Bassiehof
8 mars 2021 · 1 777 Inlägg

Brytare? Tomgångsmotor?

Senast redigerat av Bassiehof (8 mars 2021)

TurbodiezL
8 mars 2021 · 5 Inlägg

Bassiehof skrev:
Brytare? Tomgångsmotor?

Svårt o tro att det skulle vara problemet, inget som pekar på att det skulle va fucko

Steff240
8 mars 2021 · 1 016 Inlägg

Brytare finns inte på en Lh2.4, så den teorin kan vi skrota.
Tomgångsmotorn tror jag inte kan hindra motorn från starta, tror jag alltså...

Helt säker på att den får bränsle som den ska? Iochmed att den startade först så gick den kanske på det som fanns i systemet så att säga.

Utmarks-Loke
8 mars 2021 · 5 833 Inlägg

Hur ser tändstiften ut efter att startförsök, är det torra eller våta? Om vevaxelgivare eller hallgivare är sönder tror jag inte man får någon gnista alls, men det har du väll kollat att du har? Och om bilen småtänder emellanåt borde det vara någon form av gnista i alla fall

Bassiehof
8 mars 2021 · 1 777 Inlägg

TurbodiezL skrev:

Bassiehof skrev:
Brytare? Tomgångsmotor?

Svårt o tro att det skulle vara problemet, inget som pekar på att det skulle va fucko

Tomgångsmotorn fungerar som en choke. Har du försökt med startgas och att stänga gasspjället med en hand?

TurbodiezL
10 mars 2021 · 5 Inlägg

Hej igen, tackar alla för idéer och förslag. Har hittat boven i dramat, hallgivaren/vevaxel givaren är tokslut. Kabel brott på 4 ställen 😄

Kan rekommendera folk med liknande problem att kolla denhär videon https://youtu.be/lHeCuu-ohcA

Mvh
Tbz

Bassiehof
10 mars 2021 · 1 777 Inlägg

TurbodiezL skrev:
Hej igen, tackar alla för idéer och förslag. Har hittat boven i dramat, hallgivaren/vevaxel givaren är tokslut. Kabel brott på 4 ställen 😄

Kan rekommendera folk med liknande problem att kolla denhär videon https://youtu.be/lHeCuu-ohcA

Mvh
Tbz

Av på fyra ställen? Vad ska jag säga? Ta på dig runkbyxor när du mekar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang