Hjälp! Mercedes clk200 startar inte!

steffe105
28 mars 2021 · 88 Inlägg

Hej
Försöker en gång till och se om jag kan få några bra tipps. smile
Har en mercedes clk 200 som inte vill starta.
Händer inget med startmotorn. Inte äns när jag kopplar direktström från batteriet till relä kontakten. (Svårt att komma åt startmotorn)
Vindrutetorkarna fungerar inte.
Har för mig att halvljus ska tändas när jag slår på tändningen, men det gör den inte. 
Kan startmotorn påverka det här eller vad tror ni att det kan vara? (Det är en automat)
Tack på förhand för all hjälp.

Mvh stefan

Mew
29 mars 2021 · 2 152 Inlägg

Låter som att batteriet är stendött. Testat startkablar eller annat batteri?

steffe105
29 mars 2021 · 88 Inlägg

Mew skrev:
Låter som att batteriet är stendött. Testat startkablar eller annat batteri?

Jag har köpt ett nytt batteri för det misstänkte jag med först.  Men det hjälpte inte.
Tack ändå.

Utmarks-Loke
29 mars 2021 · 5 814 Inlägg

Du måste nog försöka komma åt startmotorn trotts allt, och prova koppla ström direkt på solenoiden. Eller mäta om det kommer spänning dit när du vrider på nyckeln. Går det inte att komma åt underifrån?

steffe105
29 mars 2021 · 88 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Du måste nog försöka komma åt startmotorn trotts allt, och prova koppla ström direkt på solenoiden. Eller mäta om det kommer spänning dit när du vrider på nyckeln. Går det inte att komma åt underifrån?

Det är det jag misstänker. Får försöka låna domkraft och bockar. Men jag har en hyrparkering mellan 2 andra bilar så det blir nog trångt att komma åt. Sen sitter det en stor plast kåpa under hela motorn.  Det jag tycker är konstigt är att vindrutetorkarna inte fungerar. Går dom igenom starten? Verkar konstigt. Funderar om det kan vara någon styrenhet som inte vill längre.
Men tack för svaret.

Klabbe7575
29 mars 2021 · 1 Inlägg

Kolla bromshjuskontaken eller styrenheten till bakluckan. En kollega hade problem med sin Mercedes, tog flera veckor innan dom hittade felet. Så kolla dessa två.

Bassiehof
29 mars 2021 · 1 777 Inlägg

Immobilizer?

Niknar
29 mars 2021 · 197 Inlägg

Problem med jorden?

--------------------------------------------------------------------------------
Att jobba på egen hand - gör ont!
Utmarks-Loke
29 mars 2021 · 5 814 Inlägg

Niknar skrev:
Problem med jorden?

Ja, att kolla jordflätan mellan motor och kaross är inte dumt i detta läget. Den mellan batteriet och karossen borde vara ok om allt utom motor och halvljus fungerar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang