Hjälp vid köp av bil

J_O_
7 april 2021 · 7 Inlägg

Lång historia kort jag blir troligtvis av med min bil pga en gubbe som inte tyckte det var nödvändigt att titta vart han körde. Från och med att jag får hem brevet som säger om bilen ska gå till skroten från försäkringsbolaget har jag 7 dagar på mig med hyrbil.

Jag måste ha bil för att kunna ta mig från punkt a till punkt b så jag måste köpa en ny snabbt som attan.

Jag kan ungefär ingenting om bilar och vill försöka undvika att jag köper något dåligt bara för att jag är stressad.

Så för någon som har noll koll vad får jag inte glömma att fråga om när jag ska kolla på en bil jag potentiellt ska köpa?

Imorgon ska jag kolla på en Nissan micra och Peugeot 107. Min förra var en Nissan micra. Min prisklass är 20 000- 30 000

Senast redigerat av J_O_ (7 april 2021)

Brådhis * Voff voff *
7 april 2021 · 10 244 Inlägg

Skriv även prisklass så blir det lättare. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
J_O_
7 april 2021 · 7 Inlägg

La till prisklass smile

SportPilot Ubåtsingenjör
7 april 2021 · 7 217 Inlägg

Du får en fin Hyundai i10 eller Kia Piccanto för de pengarna smile har kört 10.000 mil i min i10 utan några större bekymmer, har endast servat och bytt bromsskivor + belägg och koppling

107, c1 och aygo är allt för bullriga enligt mig... Och då är i10an väldigt bullrig

Senast redigerat av SportPilot (7 april 2021)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
J_O_
8 april 2021 · 7 Inlägg

SportPilot skrev:
Du får en fin Hyundai i10 eller Kia Piccanto för de pengarna smile har kört 10.000 mil i min i10 utan några större bekymmer, har endast servat och bytt bromsskivor + belägg och koppling

107, c1 och aygo är allt för bullriga enligt mig... Och då är i10an väldigt bullrig

Tack för tipset! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang