Jetta mk2 1.8 1990 problem

flammanbby
18 april 2021 · 8 Inlägg

Tja jag har en Jetta som inte gör som jag vill, Ibland är det som att den är helt strömlös så när den laddat ett tag kickar den igång men det är som att den missar på tändningen. Det börjar nästa skjuta ut avgasröret. Sedan går den kanske 1-2 minuter om man håller upp varven men sedan bara tvär dör den. Jag har bytt batteri, fördelarlock, tändstift, bränslefilter, generator, kylare och har nya remmar. har även fixat så att den inte drar tjuvluft. Jag har verkligen ingen aning vad det skulle kunna vara för fel. Är sjukt tacksam för svar och hjälp då jag känner mig väldigt sugen att skrota pärlan vid det här laget:)

SAAB-9-3
18 april 2021 · 25 Inlägg

Har den stått länge?

flammanbby
18 april 2021 · 8 Inlägg

SAAB-9-3 skrev:
Har den stått länge?

nej jag har kört den dagligen i snart ett år. det har varit fel tidigare men har fixat det så nu vet jag inte hmm

Utmarks-Loke
18 april 2021 · 5 833 Inlägg

Förstår jag det rätt att detta fel kommer ibland, och att den däremellan är bra? Det är alltså inget permanent fel?

flammanbby
19 april 2021 · 8 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Förstår jag det rätt att detta fel kommer ibland, och att den däremellan är bra? Det är alltså inget permanent fel?

det har hänt förut men då var det generatorn, men den laddar nu. men det är inget permanent fel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang