Läcker olja BMW E39 523i

Jouguto
19 april 2021 · 12 Inlägg

Bytte nyligen både tändstift och ventilkåpspackning då bilen gick dåligt och det visade sig vara olja i några av tändstiftshålen. Nu går bilen nämligen dåligt igen, är det någon annan packning som är sönder? Kan det finnas rester kvar av oljan som gör att det inte blir någon gnista, eller är den nya packning installerat dåligt? Tack i förhand.

Jdmboy96
20 april 2021 · 241 Inlägg

Borde finnas felkoder? men en av många vanliga grejjer brukar va lmm som blir dålig på dom. Alltså Luftmassemätaren 😁

Senast redigerat av Jdmboy96 (20 april 2021)

Audi A3 "Ägget" (1999)
Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
Jouguto
22 april 2021 · 12 Inlägg

Jdmboy96 skrev:
Borde finnas felkoder? men en av många vanliga grejjer brukar va lmm som blir dålig på dom. Alltså Luftmassemätaren 😁

Okej, tack så mycket för ditt svar, har kollat på några videos och med några kunniga polare och både dem och videorna indikerar luftmassemätaren. Vet du vilken typ av felläsare jag behöver eller måste jag gå till verkstad? Tack ännu en gång för svaret.

Jdmboy96
24 april 2021 · 241 Inlägg

Har du testa icarly ? Eller tourge lite obd finns på android och iphone Köp en sådan trådlös obd grejj med. Den vet jag har funkat på broderns bmwn dock nyare men sen vet jag inte om biltema har nån bmw obd smile för jag vet att man kan få skumma koder när lmm är sönder smile hoppas det hjälpte lite smile lägg gärna om det funkar smile

Audi A3 "Ägget" (1999)
Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
Jouguto
26 april 2021 · 12 Inlägg

Jdmboy96 skrev:
Har du testa icarly ? Eller tourge lite obd finns på android och iphone Köp en sådan trådlös obd grejj med. Den vet jag har funkat på broderns bmwn dock nyare men sen vet jag inte om biltema har nån bmw obd smile för jag vet att man kan få skumma koder när lmm är sönder smile hoppas det hjälpte lite smile lägg gärna om det funkar smile

Tack igen för svaret, en polare kommer över om nån dag och han säger att hans läsare bör fungera.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang