O-ringar till AC-delar

Bwonka
30 april 2021 · 236 Inlägg

Hej!

Är det någon som vet om det brukar följa med nödvändiga o-ringar när man köper AC-reservdelar? Ska byta kompressor och torkfilter på en Honda Civic 1.8 i-VTEC 2007, delarna köper jag på nätet (trodo.se).

Tacksam för svar,
Bwonka

valle22 Smidd i rostigt stål
4 maj 2021 · 933 Inlägg

NRF och NISSEN delar jag beställt innehåller oftast dessa delar med i förpackningen.
Har de nån info med vad som ingår i satserna?

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Bwonka
4 maj 2021 · 236 Inlägg

valle22 skrev:
NRF och NISSEN delar jag beställt innehåller oftast dessa delar med i förpackningen.
Har de nån info med vad som ingår i satserna?

Tack för svar! Det är Nissens-grejer jag ska köpa. Står att det ingår till kompressorn men har inte hittat någon information ang torkfiltret. Lägger en beställning nu och hoppas att alla nödvändiga o-ringar ingår smile

/Bwonka

Bwonka
27 maj 2021 · 236 Inlägg

Halloj.

Återkoppling ang. AC reparationen. Står det inget om att det medföljer packningar så gör det förmodligen inte. Mitt Nissens-torkfilter levererades utan nya o-ringar. Enormt irriterande. Men det löste sig genom att köpa ringar löst på acdelar.se. Dimension 7 x 1.9 mm vilket är samma dimension som Saab 9-5 98-07 har till sitt torkfilter. Om någon själ där ute ska göra liknande reparation i framtiden.

/B

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang