Fel motoremblem - köpa bil

candyweiss
7 maj 2021 · 863 Inlägg

jakeplisken skrev:

candyweiss skrev:

jakeplisken skrev:
Ni som tyckte att man självklart inte ska köpa den, hur resonerade ni?

Pga det felaktiga emblemet då menar du?

Ja

Hur hanterar du ett bilköp om bilen saknar emblem? Jag själv har alltid tagit bort mina bland det första jag gör på en bil.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
candyweiss
7 maj 2021 · 863 Inlägg

granadadr skrev:
älskar trådskaparen smile  denna tråden var den roligaste på länge smile

Nog den bästa tråden sedan jag gick med i gorg big_smile

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Perfected-Pursuit
7 maj 2021 · 141 Inlägg

På min V40 T4 står det 1,6 på bagageluckan, tidigare ägare argumenterade att det är mer sleeper aktigt och mindre stöld begärligt eftersom bilen har ca 260hk i dagsläget, har beställt en BABY ON BOARD! gul skylt jag ska sätta på rutan bak, ännu mer unsuspicious och komiskt.

Volvo V40 T4 "BTCC Evolvo" (2003)
Brådhis * Voff voff *
7 maj 2021 · 10 245 Inlägg

jakeplisken skrev:
Ni som tyckte att man självklart inte ska köpa den, hur resonerade ni?

Jag tror att dom var en smula ironiska... smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
torsen
7 maj 2021 · 7 202 Inlägg

Brådhis skrev:

jakeplisken skrev:
Ni som tyckte att man självklart inte ska köpa den, hur resonerade ni?

Jag tror att dom var en smula ironiska... smile

HUUUUUR kan du tro det!!!!!!

Brådhis * Voff voff *
7 maj 2021 · 10 245 Inlägg

torsen skrev:

Brådhis skrev:

jakeplisken skrev:
Ni som tyckte att man självklart inte ska köpa den, hur resonerade ni?

Jag tror att dom var en smula ironiska... smile

HUUUUUR kan du tro det!!!!!!

big_smile big_smile big_smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
RaZtar
7 maj 2021 · 27 Inlägg

jakeplisken skrev:
Bilen var relativt fin i övrigt.

Min tanke är att om bilen varit krockad och luckan är bytt pga det så sänker det värdet ganska mkt pga ev dolda fel som uppstått i krocken. Även om allt ser o funkar ok ut nu. Möjligt att jag är överdrivet noga.

Givetvis är det ju upp till dig att bestämma dig om du vill ha bilen eller inte men det du nämner är nog inget bekymmer, det är nog som någon annan skrev, nämligen att bakluckan rostat. Ser det bra ut, går bra så ska det väl inte vara några stora konstigheter, se bara till o testa allt först så ska det väl vara lugnt?

Ung & Dum som valde ett bilintresse...
BMW E30 320/325 "Turbo" (1986)
jaka54
7 maj 2021 · 5 682 Inlägg

Hej!
Och vad var svaret du fick av säljaren (orsaken till att han/hon bytt emblem)?

Off
7 maj 2021 · 101 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Och vad var svaret du fick av säljaren (orsaken till att han/hon bytt emblem)?

Har ett hett tips: Läs trådstarten innan du sätter dig och börjar ställa frågor

granadadr
8 maj 2021 · 7 270 Inlägg

OliverD skrev:
På min V40 T4 står det 1,6 på bagageluckan, tidigare ägare argumenterade att det är mer sleeper aktigt och mindre stöld begärligt eftersom bilen har ca 260hk i dagsläget, har beställt en BABY ON BOARD! gul skylt jag ska sätta på rutan bak, ännu mer unsuspicious och komiskt.

men då kommer du ALDRIG kunna sälja den wink för då stämmer ju ej något wink  INGEN vill köpa den då smile

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Mew
8 maj 2021 · 2 152 Inlägg

granadadr skrev:

OliverD skrev:
På min V40 T4 står det 1,6 på bagageluckan, tidigare ägare argumenterade att det är mer sleeper aktigt och mindre stöld begärligt eftersom bilen har ca 260hk i dagsläget, har beställt en BABY ON BOARD! gul skylt jag ska sätta på rutan bak, ännu mer unsuspicious och komiskt.

men då kommer du ALDRIG kunna sälja den wink för då stämmer ju ej något wink  INGEN vill köpa den då smile

Hur gör man om det är tvärtom då? Om bilen är en basmodell och rätt emblem sitter på, men man sedan eftermonterar alla möjliga originaltillbehör som man får vantarna på? T ex min 245a där bilen i grunden är en DL, och emblemet sitter kvar, men den numera har all möjlig original utrustning som gick att välja till de dyrare modellerna? Hur ska en köpare tolka det tro?

granadadr
8 maj 2021 · 7 270 Inlägg

Mew skrev:

granadadr skrev:

OliverD skrev:
På min V40 T4 står det 1,6 på bagageluckan, tidigare ägare argumenterade att det är mer sleeper aktigt och mindre stöld begärligt eftersom bilen har ca 260hk i dagsläget, har beställt en BABY ON BOARD! gul skylt jag ska sätta på rutan bak, ännu mer unsuspicious och komiskt.

men då kommer du ALDRIG kunna sälja den wink för då stämmer ju ej något wink  INGEN vill köpa den då smile

Hur gör man om det är tvärtom då? Om bilen är en basmodell och rätt emblem sitter på, men man sedan eftermonterar alla möjliga originaltillbehör som man får vantarna på? T ex min 245a där bilen i grunden är en DL, och emblemet sitter kvar, men den numera har all möjlig original utrustning som gick att välja till de dyrare modellerna? Hur ska en köpare tolka det tro?

du får ej betalt för dem,, för det är en DL  wink hahahahahaha eller så MÅSTE du montera bort dem för annars kan ju ingen förstå hur den ska vara smile

trubbelturbo
8 maj 2021 · 1 442 Inlägg

Mew skrev:

granadadr skrev:

OliverD skrev:
På min V40 T4 står det 1,6 på bagageluckan, tidigare ägare argumenterade att det är mer sleeper aktigt och mindre stöld begärligt eftersom bilen har ca 260hk i dagsläget, har beställt en BABY ON BOARD! gul skylt jag ska sätta på rutan bak, ännu mer unsuspicious och komiskt.

men då kommer du ALDRIG kunna sälja den wink för då stämmer ju ej något wink  INGEN vill köpa den då smile

Hur gör man om det är tvärtom då? Om bilen är en basmodell och rätt emblem sitter på, men man sedan eftermonterar alla möjliga originaltillbehör som man får vantarna på? T ex min 245a där bilen i grunden är en DL, och emblemet sitter kvar, men den numera har all möjlig original utrustning som gick att välja till de dyrare modellerna? Hur ska en köpare tolka det tro?

Enligt sann Blocket-prutar-logik så måste eventuell köpare lägga ner en massa tid och pengar på att återställa bilen till en DL, varför priset bör sänkas med motsvarande summa. Har han dessutom långt att åka så ska bilen vara ännu billigare. big_smile

Senast redigerat av trubbelturbo (8 maj 2021)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Lucif3r
8 maj 2021 · 2 183 Inlägg

"Falsk marknadsföring" kallas det, det är livstid i finkan som gäller wink

Xebers76
9 maj 2021 · 2 250 Inlägg

Vad är det för dåre som kör omkring sådär? lol

torsen
9 maj 2021 · 7 202 Inlägg

Finns många sätt att skoja med/reta folk.
På en E-Klass hade jag ett Skodamärke på huvens stjärna.
Det gamla rostfria metallmärket från Skoda passade precis på stjärnan så man kunde vika nabbarna om stjärnans ring.
Har stänkskydd från Citroen på en Jimny och stänkskydd från JEEP på en 2CV!
Till saken hör att varken Jimny eller 2 CV har stänklappar original - så det är inget byte - endast komplettering = förbättring för bakomvarande.

zzr94092
9 maj 2021 · 4 378 Inlägg

T.o.m tankluckan fick ett märke, X5.

Mew
9 maj 2021 · 2 152 Inlägg

Xebers76 skrev:
Vad är det för dåre som kör omkring sådär? lol

Ja det kan man ju undra. roll lol

zzr94092 skrev:
T.o.m tankluckan fick ett märke, X5.

Om det ändå slutade där... lol
https://i.imgur.com/1Z0wLvW.jpg
https://i.imgur.com/NjCfov6.jpg
https://i.imgur.com/48FWdlV.jpg

zzr94092
9 maj 2021 · 4 378 Inlägg

Är ju bara löjligt med alla märken/dekaler!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang