Fordon för Filminspelning, Stockholm!

V- Titulerad
16 maj 2021 · 71 Inlägg

Obs, jag var osäker på vart detta inlägg passar bäst - ber om ursäkt om det inte passar in eller om det skulle passat i någon annan kategori, ber admin flytta eller ta bort i sådant fall!

Hej Garaget!

Jag är medlem sedan länge och njutit av att komma på många träffar under åren och undrar nu om några av er är villiga att hyra ut era fordon till en inspelning. Specifikt behöver vi mest bilar som står parkerade i bakgrunden. Produktionen är "Clark" för Netflix, med Jonas Åkerlund på regi och Bill Skarsgård i huvudroll. Allt spelas in i Stockholms-området inom denna månad.

Jag och mina kollegor har lokaliserat många fordon vi behöver, men vi behöver några väldigt specifika fordon från 70 och 80 talet fortfarande. Mest europeiska bilar. T.ex. 144or i mörk färg (säpo, polis), 4-dörrars svart mercedes 70-tal, 80-tals citroen i nyskick - samt en bil som huvudkaraktären ska stjäla, där vi skulle kunna krossa sidorutan ett antal gånger (vi fixar såklart sidorutor). Vita 80-tals bilar att dressa som belgisk polis, osv. Men alla fordon i orginalutförande från 70-talet och första halvan av 80-talet är definitivt intressanta!

Det finns skälig ersättning för bilar som hyrs in, man får hänga på ett film-set och så kan vi stå och fika och byta bil-historier en hel dag.

Jag vet att det är ett litet udda inlägg, men alla jag någonsin kommit i kontakt med på den här sidan har varit schyssta och vettiga - så tänkte att det vore roligt att dra in lite nytt folk i den här svängen.

Ni kan skicka medelande till mig, eller höra av er med bilder på relevanta fordon och telefon-nummer till vassen@gmail.com

Tack!

Chevrolet Corvette C5 "Maya" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang