E39 535 -97 växellåda manuell

HatarVaxelador
20 maj 2021 · 6 Inlägg

Köpte en BMW 535 V8 (m62b35) växellåda(S5D 320Z - THMX)ville inte stanna i backen var tvungen att hålla emot för att backa, men 1,2,3,4 o 5 funka felfritt utan konstigheter. Tog av växellådan o öppna den vet inte varför jag öppna den, står nu utan låda och undrar vad som passar min motor.
Nån som är kunnig och har tips på vad jag kan göra, har verkligen letat överallt efter en ny låda men tydligen existerar inte ZF S5D 320Z -THMX.

Utmarks-Loke
20 maj 2021 · 5 814 Inlägg

Bara lådor från V8 passar och näst intill alla E39 med V8 såldes med automat så de manuella är väldigt sällsynta och eftertraktade. Växellådan var förmodligen värd mer än resten av bilen, och är det kanske även när den kommer som en hög med lösa drev i en banankartong.

panda666
20 maj 2021 · 4 228 Inlägg

bästa skulle vara att leta på skroten, bildelsbasen alternativt ebay eller nån annan sådan sida, kanske tradera? blocket kanske har nått om du har tur. Annars finns det säkert nån firma som renoverar lådor. Finns säkert massor med firmor som kan hjälpa dig.

HatarVaxelador
22 maj 2021 · 6 Inlägg

Blir nog en skön homoswap t automat för de finns de gott om

Utmarks-Loke
22 maj 2021 · 5 814 Inlägg

Hur skall du besikta sedan då? Låtsas som inget och hoppas att de inte märker något?

Marcus_89 Biltokig elektriker
22 maj 2021 · 3 352 Inlägg

Som Utmarks-Loke säger så får du problem med besiktningen. Sen är det inte bara att stoppa dit en automatlåda, utan det behövs styrboxar, spak, pedalställ m.m. Kan vara olika kabelhärvor i en manuell och automatbil med. Lämna in växellådan på renovering istället smile 535 och 540 är mer eftertraktade med manuell låda då det är ovanligt att de har det smile

panda666
22 maj 2021 · 4 228 Inlägg

Är jag helt retarted eller var skriver ts att hen vill ha automat? frågan var att ts ville ha en annan manuell låda men hittar ingen. Annars är det jag som är helt full och borta.

Marcus_89 Biltokig elektriker
22 maj 2021 · 3 352 Inlägg

panda666 skrev:
Är jag helt retarted eller var skriver ts att hen vill ha automat? frågan var att ts ville ha en annan manuell låda men hittar ingen. Annars är det jag som är helt full och borta.

Inlägget under det du skrev smile

trubbelturbo
22 maj 2021 · 1 442 Inlägg

HatarVaxelador skrev:
Blir nog en skön homoswap t automat för de finns de gott om

☝️

panda666 skrev:
Är jag helt retarted eller var skriver ts att hen vill ha automat? frågan var att ts ville ha en annan manuell låda men hittar ingen. Annars är det jag som är helt full och borta.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Utmarks-Loke
22 maj 2021 · 5 814 Inlägg

Han skrev också att han skulle göra en "skön homoswap" så det är bara att önska lycka till.

panda666
22 maj 2021 · 4 228 Inlägg

Shit ursäkta jag som är helt retarded då, missade det helt och hållet och speciellt den biten med homo. Jo att swappa till automat blir svårt, det går säkert men det är svårt och speciellt har ja hört med elen. Skulle som sagt igen vänta på en manuell låda, kolla skroten, tradera, ebay och andra sidor eller annars lämna för renovering.

Utmarks-Loke
22 maj 2021 · 5 814 Inlägg

Det finns en person från Estland som brukar annonsera på alla möjliga BMW-sidor med begagnade delar, och han brukar ha de riktigt eftertraktade grejerna. Så det finns möjligheter, men billigt blir det icke.

HatarVaxelador
1 juni 2021 · 6 Inlägg

Självklart att ja inte byter över t automat, har letat efter nån som renoverar eller någon som svetsar svep, men kommer ingen vart

simlar
1 juni 2021 · 5 516 Inlägg

Lämna in din isärskruvade låda till BMW-verkstad.
Dom har rephandbok som visar hur man sätter ihop lådan korrekt, du får ju då även garanti att lådan är korrekt ihopmonterad.

Lär ju kosta ett x antal tusen med tanke på arbetstiden men kanske är värt det?
Bara begära en offert och fundera på saken.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
HatarVaxelador
13 juni 2021 · 6 Inlägg

Tänkte höra av mig t BMW men hitta någon som kunde svetsa svepet, har nu en svetsad låda som ska in. Hehehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang