Motor optimering Mercedes?

Stardriver
13 juni 2021 · 12 Inlägg

Hej....
Ja som rubriken säger så funderar jag på att optimera min mb c207 årsm.2011 (e klass 200cgi coupé 184 hk.)
Jag har kontaktat auto stable Umeå och där kan dom höja effekten (säger dom) med 28hp 45nm till det rabatterade priser om 5200kr.
Men då kommer frågan hur riskfyllt det är, om det blir det påstådda resultatet, helt enkelt om det är värt det?
Är det möjligen någon här som har "mappat" en merca som kan dela med sig av erfarenheterna?
Mvh.Stardriver.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 juni 2021 · 17 379 Inlägg

Jodå, det har jag gjort. Fungerar fint. Farsans S350D skrämdes upp och kompisens A45 AMG fick en hel del mer sås!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Stardriver
13 juni 2021 · 12 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Jodå, det har jag gjort. Fungerar fint. Farsans S350D skrämdes upp och kompisens A45 AMG fick en hel del mer sås!

Okey det låter bra.....verkar alltså vara värt det!
Tack för responsen👍

panda666
13 juni 2021 · 4 228 Inlägg

Stardriver skrev:
Hej....
Ja som rubriken säger så funderar jag på att optimera min mb c207 årsm.2011 (e klass 200cgi coupé 184 hk.)
Jag har kontaktat auto stable Umeå och där kan dom höja effekten (säger dom) med 28hp 45nm till det rabatterade priser om 5200kr.
Men då kommer frågan hur riskfyllt det är, om det blir det påstådda resultatet, helt enkelt om det är värt det?
Är det möjligen någon här som har "mappat" en merca som kan dela med sig av erfarenheterna?
Mvh.Stardriver.

Hej, verkar lite lite effekt med dom som du tänkte dig att använda,, enligt bsr så skulle du få lite bättre siffror.
35/97 hk och vrid,,inte jättemycket mer hästar men men. plus billigare skulle det bli, finns inte bsr där hos dig?
Skulle definitivt kolla upp typ bsr eller nån annan. Personligen tycker ja inte det är värt me 28hk och 45 i mer vrid..

https://sv.bsr.se/trimsatser/t/5382/mer … 13-m271860

Stardriver
13 juni 2021 · 12 Inlägg

panda666 skrev:

Stardriver skrev:
Hej....
Ja som rubriken säger så funderar jag på att optimera min mb c207 årsm.2011 (e klass 200cgi coupé 184 hk.)
Jag har kontaktat auto stable Umeå och där kan dom höja effekten (säger dom) med 28hp 45nm till det rabatterade priser om 5200kr.
Men då kommer frågan hur riskfyllt det är, om det blir det påstådda resultatet, helt enkelt om det är värt det?
Är det möjligen någon här som har "mappat" en merca som kan dela med sig av erfarenheterna?
Mvh.Stardriver.

Hej, verkar lite lite effekt med dom som du tänkte dig att använda,, enligt bsr så skulle du få lite bättre siffror.
35/97 hk och vrid,,inte jättemycket mer hästar men men. plus billigare skulle det bli, finns inte bsr där hos dig?
Skulle definitivt kolla upp typ bsr eller nån annan. Personligen tycker ja inte det är värt me 28hk och 45 i mer vrid..

https://sv.bsr.se/trimsatser/t/5382/mer … 13-m271860

Jo jag har tittat även på dem, men det verkar som dem 'bara' har trimsatser till w212 ,  min är en c207 med ett annat motor nr. samt att jag har Siemens ecu, tror att w212 har bosch ecu.
Det är ganska nyligen min Siemens ecu blev möjlig att "mappa", därav jag funderar på det nu, har provat tidigare på två andra ställen, men det har inte gått.
Närmaste bsr ligger ligger >30mil härifrån, men jag skall kolla upp med dem i morgon, det skulle ju bli lite mera vrid faktiskt, om det skulle gå!
Tack för responsen👍

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang