Köpa bil med okänd ägare

Engammalamazon
13 juni 2021 · 6 Inlägg

Tjenare! Är sugen på att köpa en gammal skåpbil som står på en öde tomt. Ägaren har ett utländskt namn och verkar inte bo kvar i huset.  När jag frågar folk om dom vet vilka de är så har dom ingen aning. Vad gör jag? Går det ens att köpa? Kan jag kontakta någon?

Senast redigerat av Engammalamazon (13 juni 2021)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 juni 2021 · 14 041 Inlägg

AlexOlssons skrev:
Tjenare! Är sugen på att köpa en gammal skåpbil som står på en öde tomt. Ägaren har ett utländskt namn och verkar inte bo kvar i huset.  När jag frågar folk om dom vet vilka de är så har dom ingen aning. Vad gör jag? Går det ens att köpa? Kan jag kontakta någon?

Kolla reg-numret på biluppgifter.se där kan du få fram ägaren förhoppningsvis.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Engammalamazon
13 juni 2021 · 6 Inlägg

Vettemannen skrev:

AlexOlssons skrev:
Tjenare! Är sugen på att köpa en gammal skåpbil som står på en öde tomt. Ägaren har ett utländskt namn och verkar inte bo kvar i huset.  När jag frågar folk om dom vet vilka de är så har dom ingen aning. Vad gör jag? Går det ens att köpa? Kan jag kontakta någon?

Kolla reg-numret på biluppgifter.se där kan du få fram ägaren förhoppningsvis.

/Benny

Jag vet ju namnet på ägaren men problemet är att han är okontaktbar.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 juni 2021 · 14 041 Inlägg

Engammalamazon skrev:

Vettemannen skrev:

AlexOlssons skrev:
Tjenare! Är sugen på att köpa en gammal skåpbil som står på en öde tomt. Ägaren har ett utländskt namn och verkar inte bo kvar i huset.  När jag frågar folk om dom vet vilka de är så har dom ingen aning. Vad gör jag? Går det ens att köpa? Kan jag kontakta någon?

Kolla reg-numret på biluppgifter.se där kan du få fram ägaren förhoppningsvis.

/Benny

Jag vet ju namnet på ägaren men problemet är att han är okontaktbar.

Men för sjutton, du skrev ju "Okänd ägare"!!
Okänd är ägaren inte om du vet vem ägaren är!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Engammalamazon
13 juni 2021 · 6 Inlägg

Vettemannen skrev:

Engammalamazon skrev:

Vettemannen skrev:
Kolla reg-numret på biluppgifter.se där kan du få fram ägaren förhoppningsvis.

/Benny

Jag vet ju namnet på ägaren men problemet är att han är okontaktbar.

Men för sjutton, du skrev ju "Okänd ägare"!!
Okänd är ägaren inte om du vet vem ägaren är!!

/Benny

? "Ägaren har ett utländskt namn och verkar inte bo kvar i huset"
Jag vet ju namnet på ägaren men jag har ju fortfarande ingen aning vem han är

Senast redigerat av Engammalamazon (13 juni 2021)

Utmarks-Loke
13 juni 2021 · 5 833 Inlägg

Vad hittar du om du slår upp namnet på ratsit eller liknande? Han kanske finns kvar i landet ändå. Var i världen låter annars namnet som det kommer ifrån?

Brådhis * Voff voff *
13 juni 2021 · 10 277 Inlägg

Enkelt svar är väl att får du inte tag på ägaren kan du inte köpa bilen. smile Du får googla, facebooka osv för att se om han lämnat några spår som du kan ha nytta av. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Eleeb90
14 juni 2021 · 345 Inlägg

Facebook, twitter m.m. Annars kolla efter nummer på ratsit eller hitta.se Eniro. Annars sök reggnummer på biluppgifter. Bor han utomlands om du vet hans namn och vilket land han bor i. Då kanske det finns motsvarande söksidor som Eniro eller ratsit i det landet. I värsta fall om han inte har något telefonnummer får du skicka brev. En gång var det en bil jag ville köpa. Det var en gammal annons. Jag sparat. Jag fick inte kontakt med honom men visste vart han bodde. Jag hittade inget telefonnummer eller hittade inte honom på facebook heller. Jag fick ringa runt till olika grannar till honom och få hans nummer. Tillslut fick jag hans nummer av en granne och fick kontakt med honom. Denna gång var bilen inte kvar. Mvh.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang