Kantstött däck

Moridin2002
19 juni 2021 · 31 Inlägg

Hej,

Råkade klanta till mig och stötta emot en trottoarkant när jag skulle parkera. Behöver jag byta däck tror ni? Bilen går normalt och det är ingen skillnad i däcktrycket. https://ibb.co/RTbHkBt

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 juni 2021 · 14 007 Inlägg

Moridin2002 skrev:
Hej,

Råkade klanta till mig och stötta emot en trottoarkant när jag skulle parkera. Behöver jag byta däck tror ni? Bilen går normalt och det är ingen skillnad i däcktrycket. https://ibb.co/RTbHkBt

Det ser ju ut som ett hål i gummit och då kanske det är bäst att byta däck. Jag skulle inte köra med det där däcket.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (19 juni 2021)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
trubbelturbo
19 juni 2021 · 1 442 Inlägg

Svårt att se på bilden, men om det bara är en ytlig skada. Alltså att inte cordväven syns, så hade inte jag varit orolig.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Moridin2002
19 juni 2021 · 31 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Svårt att se på bilden, men om det bara är en ytlig skada. Alltså att inte cordväven syns, så hade inte jag varit orolig.

Nej, jag kan inte se någon cord. Bara bit av gummit som har fått sig en tugga utav vad jag kan se.

Utmarks-Loke
19 juni 2021 · 5 813 Inlägg

Är inte den där gummikanten där just för att skydda däcket vid skrapning mot trottoarkant?

Low
19 juni 2021 · 3 296 Inlägg

Som utmarks-loke säger.

panda666
19 juni 2021 · 4 228 Inlägg

Det är bara att byta däcket och inte snåla tyvärr, kör man med de där däcket på motorväg säg 100kmh kan vad som helst hända och jag skulle inte våga. Byt båda däcken i den axeln så att du inte har ett nytt däck och ett gammalt däck på andra sidan. Eller så köper du 2 st beggade som har samma mönsterdjup kvar. Lycka till och hoppas att du väljer rätt);:

jaka54
19 juni 2021 · 5 680 Inlägg

Hej!
Inget att bry sig om! Skadan (väldigt liten) sitter ju i den delen på däcket som just är tänkt att skydda fälgen från skador.

Moridin2002
21 juni 2021 · 31 Inlägg

Bilen var inne på besiktning idag och de sade att det var lugnt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang