Mercedes-Benz 190E 2.0 -88

meckar_jonte
22 juni 2021 · 65 Inlägg

Hej, jag har en Mercedes Benz 190e en två liters motor som har stått i 7 år totalt, men bilen har varit startad några gånger varje år. Nu då jag fyllt 16 så ska jag fixa upp bilen så jag har byt rotor, fördelarlock, tändkablar, tändstift, tömt tanken å fyllt med ny bensin, byt bränsle pumpen, byt bränsle filtret, byt tändningslåset då allt gick sönder i tändningslåset å rengjort spridare å rören där den skickar ut soppan till varje cylinder. Det jag nu skulle behöva lite hjälp med av er är att den startar i nån sekund på 1500 varv men dör sedan å om man gasar så dör den på direkten. Och två tändstift är helt torra, jag har ingen aning om vad det kan vara då jag som sagt redan byt väldigt mycket inom bränsle väg å rengjort slangar å spridare osv. Tacksam för all hjälp jag kan få! Mvh

Nybergrobin
23 juni 2021 · 2 377 Inlägg

Går bränslepumpen när du vrider på tändningen?  Du ska höra ett tydligt surrande

meckar_jonte
14 augusti 2021 · 65 Inlägg

Nybergrobin skrev:
Går bränslepumpen när du vrider på tändningen?  Du ska höra ett tydligt surrande

Ja det gör den

meckar_jonte
25 september 2021 · 65 Inlägg

Tog lös bränsle fördelaren för någon dag sedan och rengjorde den, det vart bättre men den har inte tomgång. Kan de va att tändkablarna är fel?

Steff240
25 september 2021 · 1 005 Inlägg

Sitter tändkablarna fel så går den troligen inte alls eller åtminstone väldigt illa.. Går motorn vettigt förutom tomgången?

meckar_jonte
26 september 2021 · 65 Inlägg

Steff240 skrev:
Sitter tändkablarna fel så går den troligen inte alls eller åtminstone väldigt illa.. Går motorn vettigt förutom tomgången?

Lite omjämnt. Men nollade motorn och även där rotorn sitter. Den går ju på tomgången men tänder ej rätt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang