El kontakten till draget

Mb240
21 juli 2021 · 24 Inlägg

Har en audi a6 c6 med vanlig elkontakt för släp 7 polig, vissa släp funkar typ körljuset på höger sida ,andra lyser endast broms osv , vad brukar det vara för fel alla säkringar är hela ,går inte o mätta går på canbus blinkar bara , styrdon? Ska dra husvagn om en vecka långt

Lucif3r
21 juli 2021 · 2 183 Inlägg

Fel i släpvagnskontakten är ju det absolut vanligaste. Den sitter ju liksom "lite" utsatt för salt och skit.

Mb240
21 juli 2021 · 24 Inlägg

Har skruvat isär gjort rent

Mb240
22 juli 2021 · 24 Inlägg

Jag tror själv att det är styrdonet pga när man försöker mätta så blinkar det svagt pulserande = canbus men sen har jag hört att det kan vara så att på äldre släp är belysningen kopplad till ett stift ,problemet blir då att canbusen får för högt motstånd och ej tänder belysningen . Har funderat på att dra nya kablar utan att gå in på canbusen undrar om det går har inte jobbat så mycket med el på bilar

Utmarks-Loke
23 juli 2021 · 5 814 Inlägg

Jag gick förbi CAN-bussen på min bil och tog blinkers och bromsljus från baklyktorna istället. Men man måste koppla via relä, om bilens matning skall driva både bilens och kärrans lysen drar det för mycket ström. Lyset funkar perfekt på min bil nu, men backradarn piper ju när jag backar med kärran på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang