Passat 1.8T startar inte

gliz68
29 juli 2021 · 35 Inlägg

Har en passat 1.8T/00 som inte vill starta efter bensinstopp.
Bilen skulle säljas och papper skrivna men inte inlämnade före jag fått betalt vilket jag inte fick. Nya "ägaren" körde slut på bensin och nu vill bilen inte starta. Funderat på bränslepump men den verkar vara mekanisk. Funderat på  smuts i bränslefilter. Funderat på om kamremen kuggat över...

A–traktor–förare.
Kör mitt i filen.
Vill inte möta dig en snö-slaskig kväll
med inlärt "högerdrag" , med sladd.
Bassiehof
29 juli 2021 · 1 777 Inlägg

Hur vet du att bensinen är slut? För att en bedragen säger   det till dig i spegeln?

Jdmboy96
29 juli 2021 · 241 Inlägg

I med ny bensin har du primat den slå på tändning stäng av och på några gånger.. Låter bränslepumpen?
Åkte du inte med när han testkörde?

Audi A3 "Ägget" (1999)
Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
gliz68
30 juli 2021 · 35 Inlägg

Jdmboy96 skrev:
I med ny bensin har du primat den slå på tändning stäng av och på några gånger.. Låter bränslepumpen?
Åkte du inte med när han testkörde?

Jag lämnade över bilen före jag fick betalningen. Dum som jag va. Tankmätaren va i botten. Haft i en dunke 5L och mätaren reagerar. Det har jag gjort och det surrar om den en stund men bilen går inte igång riktigt. Den har startat två gånger och varit igång ca 10 sek varje gång. Lutar åt att det varit smuts i tanken som satt igen bränslefiltret tycker jag.  ??

A–traktor–förare.
Kör mitt i filen.
Vill inte möta dig en snö-slaskig kväll
med inlärt "högerdrag" , med sladd.
gliz68
31 juli 2021 · 35 Inlägg

Har mätt ohm på bränslepumpen.  Det visade 54 ohm. Enligt en video på YouTube ska det vara 1-3 ohm. Borde betyda att bränslepumpen är kass.

A–traktor–förare.
Kör mitt i filen.
Vill inte möta dig en snö-slaskig kväll
med inlärt "högerdrag" , med sladd.
xXSammy
31 juli 2021 · 6 566 Inlägg

Rätt stor risk att en 20 år gammal bränslepump skär efter den gått torrt

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang