Missvisande bränslemätare: Opel Astra -00.

jimmiD
1 augusti 2021 · 73 Inlägg

Hej...jag bara måste fråga er här inne...börjar bli Clueless asså o mer gråhårig än vad man redan är...

Har bytat o haft mej med allt vad gällande bränslegivare etc. Men fortfarande visar mätaren fel....ända jag ej bytat ännu är ventilatorn till tanken, kan den va en felande länk till att mätaren visar fel om den är defekt?

Börjar snart bli riktigt koko, har även bytat mätarhuset

Redigerat rubrik /Mod.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 augusti 2021 · 14 054 Inlägg

jimmiD skrev:
Hej...jag bara måste fråga er här inne...börjar bli Clueless asså o mer gråhårig än vad man redan är...

Har bytat o haft mej med allt vad gällande bränslegivare etc. Men fortfarande visar mätaren fel....ända jag ej bytat ännu är ventilatorn till tanken, kan den va en felande länk till att mätaren visar fel om den är defekt?

Börjar snart bli riktigt koko, har även bytat mätarhuset

Du kanske ska skriva vilken bil det gäller så får du nog lättare hjälp.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
jimmiD
2 augusti 2021 · 73 Inlägg

Är en Opel Astra -00

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 augusti 2021 · 17 478 Inlägg

Nix. EVAP-ventilen hänger inte ihop med tankmätaren. Men de delar väl till viss del samma kablage.
Med tanke på bilens ålder hade jag tankat fullt och kört på tripmätaren.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
jimmiD
2 augusti 2021 · 73 Inlägg

De är just vad jag gör idag, men hade varit trevligt om man hade kunnat vara ganska synkad  med mätaren....efter varje tankning räknar jag ut på ett ungefär o kör efter det....

Men kan det vara så pass så man måste programmera om mätarhuset tro? Original va helt kass o fick bara tag på ett från en samma fast sedanmodell

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang