RSST skrev:
Utmarks-Loke skrev:
LS1? Finns hur mycket information om dom som helst på nätet, även om överladdning. Men det är kanske inte så kul att ha en chevamotor i en Chrysler...
För den delen spelar det ingenroll, vill ha en skaplig spis för en ”rimlig” peng. Känns att vara lättare att hitta grejer till en cheva än en mopar motor
I såna fall borde du egentligen satsa på LS1, den dominerar ju verkligen bland de amerikanska V8-orna i hobbyfordon numera. Det finns precis hur mycket grejer som helst till dom, och relativt billigt är det också. Det enda som är dyrt med LS1 är om du vill ha manuell låda, de kostar tyvärr eftersom de är sällsynta och eftertraktade. Motorerna satt i allt från pickuper till Camaro och Corvette och allt möjligt. Lite olika bestyckade förstås, pickupmotorerna är billigast men har också minst hästar.
Vettemannen skrev:
Utmarks-Loke skrev:
LS1? Finns hur mycket information om dom som helst på nätet, även om överladdning. Men det är kanske inte så kul att ha en chevamotor i en Chrysler...
Det ska ju bara bli en dragster. Chrysler, det är ju en Plymouth. var bara tvungen att skoja till det.
/Benny
Jag är så trög så jag fattar inte ens skämtet