Hej jag har en nissan navara 06 som klickar när man börjar gasa eller när man står still och varvar

Kallesnavara
4 augusti 2021 · 3 Inlägg

Hej jag är tacksam om någon kan hjälpa mig. Jag har en Nissan navara 06 automat som har rullat 35k mil. Den är i nuläget en A traktor så den får bara i 30 men när man står still eller när man kör och gasar på så börjar den knacka eller klicka. Och även fast den bara går i 30 börjar den klicka redan i 20 och ju mera man gasar ju mera börjar den klicka. Och även om man står still i Neutral och varvar hör man ljudet. Han vi köpte den av hade lämnat in den på en verkstad där dom sa att det var spridarna men dom har vi bytt och de hjälpte inget. Har samt bytt knutkors på kardanaxeln som var extremt dåligt men de hjälpte inte. Vad kan de vara för fel?? Mvh Kalle

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 augusti 2021 · 17 345 Inlägg

Klickar? Det är väldigt svårt att svara på. En video hade hjälpt till.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Kallesnavara
4 augusti 2021 · 3 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Klickar? Det är väldigt svårt att svara på. En video hade hjälpt till.

Ska försöka fixa med det är som ett lätt klickande ljud som ökar ju mera man gasar eller ju mera man anstränger motorn

Kallesnavara
4 augusti 2021 · 3 Inlägg

Kallesnavara skrev:

Hybrid_ skrev:
Klickar? Det är väldigt svårt att svara på. En video hade hjälpt till.

Ska försöka fixa med det är som ett lätt klickande ljud som ökar ju mera man gasar eller ju mera man anstränger motorn

Tänk som om du säger klick fast 5 gånger i sekunden. Ungefär så. Ett lätt klickande fast som ändå låter ganska högt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang